مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران خبر داد:

گسترش سریع محله های پر ازدحام و فقیرنشین، تهدیدی برای شهرها

عصر ساختمان- اجلاس وزرای مسکن و آسیا و اقیانوسیه قصد دارد چالش های شهرنشینی، تامین مسکن، مدیریت سکونتگاه ها، اهداف توسعه پایدار، فقر شهری و توسعه سونتگاه های نابسامان شهری را مورد توجه قرار دهد.

گسترش سریع محله های پر ازدحام و فقیرنشین، تهدیدی برای شهرها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از موج، در سومین نشست کارگروه منطقه ای بهسازی بافت های نابسامان شهری که با حضور وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه در محل هتل لاله تهران در حال برگزاری است، مجید روستا، عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، با بیان اینکه ما در حال گذر از مرحله شهری نشینی شتابان هستیم که موجب شده شهرها با چالش و پیچیدگی های زیادی رو به رو شوند، گفت: شهرها نیروی محرکه رشد اقتصادی و تامین کننده اشتغال هستند و بر کیفیت زندگی شهروندان تاثیر مستقیم دارند.
    وی ادامه داد: امروزه در شهرها با رشد سریع و گسترش وسایل نقلیه موتوری و در کنار آن افزایش محله های پر ازدحام و فقیرنشین هستیم که تمامی اینها می تواند تهدیدی برای بهداشت و منابع اکولوژیکی به شمار روند و در عین حال نابسامانی های فوق اقتصاد شهری را به خطر انداخته و امکانات زندگی شهری را محدود کنند.
    روستا اظهار کرد: امروزه در منطقه آسیا و اقیانوسیه تغییرات بنیادین در حال شکل گیری است افزایش روند شهرنشینی در این مناطق نسبت به سایر مناطق جهان سرعت بیشتری دارد.
    وی سه ویژگی وجود 11 مگا شهر با جمعیت 10 میلیون نفر در آسیا، جمعیت 43 درصدی سکونتگاه های نابسامان و رسیدن جمعیت ساکنان مناطق نابسامان شهری به 1.4 میلیارد نفر تا سال 2020 و حضور نیمی از این جمعیت در منطقه آسیا و اقیانوسیه را از ویژگی های منطقه آسیا و اقیانوسیه دانست و افزود: ضروری است سیاست گذاران و برنامه ریزان توجه جدی به راهبردهای کارآمد و یکپارچه در مواجه با این مسائل داشته باشند.
    روستا ادامه داد: هدف برنامه های توسعه ای شهری منطقه آسیا و اقیانوسیه باید بر توسعه پایدار و تاکید بر تقویت بنیان شهرهای جدید فشرده با رویکرد توسعه درونی باشد تا این شهرها بتوانند خود را به بهره وری اقتصادی و سیستم های پایدار شهری سازگار با محیط زیست و سیستم های جامع اجتماعی برسانند.
    وی تاکید کرد: اجلاس وزرای مسکن و آسیا و اقیانوسیه قصد دارد چالش های شهرنشینی، تامین مسکن، مدیریت سکونتگاه ها، اهداف توسعه پایدار، فقر شهری و توسعه سونتگاه های نابسامان شهری را مورد توجه قرار دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو