مدیران خودروعصر اعتبار

پلی که عروس لقب گرفته است

عصر ساختمان- این پل تاریخی در دوران قاجار به‌روش آجرچینی خفته‌راسته و با استفاده از ملاط ساروج ساخته شده است. پل تاریخی مصلی «عروس پل‌های بروجن» نامیده‌ می‌شود.

پلی که عروس لقب گرفته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، شهرستان بروجن با دارا بودن آثار تاریخی و طبیعی جذاب و دیدنی، یکی از مناطق گردشگر‌پذیر استان چهارمحال‌وبختیاری است.

    گردشگاه سیاسرد در 5کیلومتری شهر بروجن، با برخورداری از هوایی خنک و مطبوع و درختان زیبا و کهنسال همچنین امکاناتی ازجمله آب شرب، برق، پارکینگ، جاده دسترس و اقامتگاه مسافران، تفرجگاهی مناسب برای استراحت گردشگران ایجاد کرده است.

    پارک ملت بروجن

    پارک ملت بروجن در سال 1346 احداث شد که هوایی بسیار مطبوع دارد. در این پارک امکانات مناسبی از قبیل سکوی نشیمن، اغذیه‌فروشی، پارکینگ، سرویس‌بهداشتی، رستوران و مسافرخانه به‌منظور بهره‌مندی از طبیعت برای طبیعت‌دوستان فراهم ‌آمده است.

    تالاب گندمان

    تالاب گندمان در حاشیه شهر گندمان و در کنار جاده خوزستان با فاصله‌ای نه‌چندان دور از تالاب چغاخور قرار گرفته است. این تالاب در حدود 700 هکتار است و اطراف آن پوشیده از مرغزاری زیباست. رشته‌کوه چرو با ارتفاع 3500 متر از غرب تا جنوب این تالاب امتداد دارد. وجود این رشته‌کوه در کنار تالاب و انعکاس ارتفاعات آن در آب آرام تالاب جذابیت شگفت‌انگیزی به آن داده است.

    چشمه‌های اطراف تالاب گندمان، علاوه‌برآن، مکانی مناسب برای گذراندن اوقات فراغت به‌شمار می‌روند که آب تالاب را هم تأمین می‌کنند.

    پل مصلای بروجن (بازارچه صنایع‌دستی)

    این پل تاریخی در دوران قاجار به‌روش آجرچینی خفته‌راسته و با استفاده از ملاط ساروج ساخته شده است. پل تاریخی مصلی «عروس پل‌های بروجن» نامیده‌ می‌شود که سنگ‌نوشته‌ای تاریخی نیز در دیوار آن دیده می‌شود.

    امامزاده حمزه‌علی

    بقعه باشکوه امامزاده حمزه‌علی در پنج‌کیلومتری شمال‌غرب شهر بلداجی، نزدیک روستای کلبی‌بک، در 25کیلومتری شهر بروجن و بالای کوهی مرتفع با چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا و دیدنی واقع شده است.

    اطراف این بنا دشتی پهناور گسترده و به‌مناسبت جایگاه طبیعی و آب‌وهوای مطلوب و سایر جاذبه‌های آن، همه‌ساله از اوایل اردیبهشت‌ تا پایان شهریورماه هزاران گردشگر از سایر نقاط کشور به آستان این امامزاده سفر می‌کنند. بنای آستان امامزاده حمزه‌علی در تاریخ 2 فروردین 1382 به‌شماره 8225 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

    استان چهارمحال‌وبختیاری با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و گردشگری، هر ساله میزبان تعداد زیادی از علاقه‌مندان و دوستداران طبیعت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو