مدیران خودروعصر اعتبار

ماجرای سقوط از بالابر یک بیمارستان

عصر ساختمان- مدیر بیمارستان مسیح دانشوری به جزئیات ماجرای سقوط از بالابر یک بیمارستان پرداخت.

ماجرای سقوط از بالابر یک بیمارستان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، بر اثر حادثه‌ای در روز پنج‌شنبه 22 تیرماه یکی از همراهان بیمار در مرکز درمانی مسیح دانشوری به محفظه آسانسور سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

    در این رابطه رضا ورهام ــ مدیر بیمارستان مسیح دانشوری با توضیح درباره ابعاد این حادثه به تسنیم عنوان کرد: این خانم 41ساله حوالی ساعت 10 صبح پس از مراجعه به آزمایشگاه واقع در طبقه اول بیمارستان، قصد استفاده از آسانسور را داشته و در حالی درب کابین در طبقه اول باز می‌شود که آسانسور در طبقات بالایی متوقف بوده است و این موضوع موجب سقوط وی از طبقه اول به طبقه منفی دو می‌شود و این در حالی است که درهای آسانسور ریلی است و لولایی نبوده که بخواهد به‌راحتی باز شود بنابراین باید با آچار و یا با زور بسیار باز می‌شد.

    مدیر بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه کارشناسان بعد از رفع پلمب توسط مرجع قضایی به بررسی دلایل این حادثه خواهند پرداخت، گفت: متعاقباً خسارات متوفی طبق قانون پایمال نخواهد شد.

    ورهام ادامه داد: آسانسورهای مرکز درمانی مسیح دانشوری از آبان دارای گواهی تأییدیه فنی بوده و بازدیدهای دوره‌ای آن توسط یک شرکت معتبر بیرونی به‌طور مداوم انجام می‌شد و این شرکت وظیفه نگهداری و حفظ کیفیت آسانسور را به‌عهده داشت زیرا آسانسوری بود که استفاده مکرر از آن می‌شده است. همچنین در هفته گذشته نیز آخرین بازدیدهای فنی توسط این شرکت برای استفاده از آسانسور انجام شده بود.

    همچنین در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در توضیحاتی عنوان کرده است که در هنگام وقوع این اتفاق، کمیته بحران بیمارستان تشکیل شد و به‌روی فرد حادثه‌دیده اقدامات احیای قلبی ریوی (CPR) صورت گرفت و برای تداوم درمان به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) و اتاق عمل منتقل می‌شود اما به‌دلیل صدمات وارده به دست و لگن و خونریزی داخلی، تلاش 6ساعته و مستمر تیم تخصصی پزشکی به نتیجه نرسید. همچنین در زمان بهره‌برداری از آسانسور، بیمه مسئولیت مدنی بهره‌برداری آن نیز توسط بیمارستان اخذ و ثبت شده است.

    ‌بررسی‌های فنی، قضایی و انتظامی در این خصوص ادامه دارد و پس از ارایه گزارش‌های کارشناسی تصمیمات مقتضی اخذ خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار