مدیران خودروعصر اعتبار

اسکاش خبر داد:

بازار تهران نا امن ترین نقطه شهر

عصر ساختمان- مسئول ارزیابی حادثه پلاسکو در شهرداری تهران، گفت: بازار تهران پر آسیب پذیر ترین و نا امن ترین مکان در شهر تهران است.

بازار تهران نا امن ترین نقطه شهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، حمید رضا اسکاش  اظهار داشت: احتمال  وقوع حوادث مشابه پلاسکو در شهر تهران  در اینده دور و نزدیک وجود دارد. البته در آن زمان میزان تلفات بستگی به عملکرد نیروهای امدادی و عمل کننده در حادثه دارد. اما باید بدانیم که در مواقع اضطراری باید توصیه ها و دستورالعمل ها را بکار گیریم تا بتاوانیم حادثه را مدیریت کنیم.

    وی ادامه داد: پاسخ ما در حوادث به صورت میان مدت بسیار خوب است و به نظر من شهرداری در حادثه پلاسکو توانست در میان مدت خوب عمل کند.

    مسئول ارزیابی حادثه پلاسکو در شهرداری تهران با اشاره به اینکه حادثه آتش سوزی برج لندن با پلاسکو متفاوت بود، تاکید کرد:مشکل اصلی ساختمان پلاسیکو این بود که مرکز تولید بود و در آن اموال قابل اشتعال زیادی وجود داشت. موضوع مهمتر این است که در حادثه پلاسکو نیروهای امدادی از جمله آتش نشانی تمام عیار پای حادثه حاضر شدند. در حادثه لندن این حجم از نیروهای امدادی که در پلاسکو بودند را نداشتیم.

    استاد مدیریت بحران، تاکید کرد: ماموران امدادی لندن در عملیات بسیار احتیاط کردند که ما این انداره از احتیاط را نداشتیم. موضوع دیگر کنترل جمعیت بود که آنها بسیار خوب عمل کردند و ما تا ساعات ها شاهد تراکم جمعیت و اختلال در امدادرسانی بودیم.

    به گفته اسکاش موضوع مهم این است که آتش نشانان ما از جان خود گذشتند تا بتوانند افرادی را نجات دهند اما آتش نشانان لندنی وارد ساختمان نشدند.

    مسئول ارزیابی حادثه پلاسکو در شهرداری تهران با بیان اینکه کار مدیریت بحران در پلاسکو باید بیشتر مدیریت می شد، افزود: مدیریت پلاسکو یکپارچه نبود و هرگروه با فرمانده خودش در میدان حاضر و کاری را که تشخیص می داد انجام داده و فقط با آتش نشانان هماهنگ می شدند.

    وی افزود: به مرور پس از گذشت چند روز فرماندهی حادثه پلاسکو یکپارچه شد. اما موضوع مهم این است که باید زنجیره فرماندهی در مدیریت بحران واحد باشد.

    اسکاش در پاسخ به این سوال که اگر حوادثی مانند پلاسکو رخ دهد، مدیریت بحران با چه ارگانی است، افزود: به نظر من حادثه پلاسکو منطقه ای بود و بخشی از نیروهای شهری می توانستند آن را کنترل کنند. اما در صورت وقوع حوادثی اینچنینی در شهر تهران مدیریت بحران با شهرداری است و آنها باید در چنین وضعی سطح حادثه را تعیین کنند.

    وی با اشاره به اینکه بازار تهران نا امن ترین نقطه شهر است، تاکید  کرد: به عنوان فردی که با شهرداری همکاری کرده است، اعلام می کنم که آسیب پذیر ترین و نا امن ترین نقه شهر تهران بازار است. این منطقه به علت فرسودگی، سختی مسیر امداد رسانی، حضور مردم به منطقه ای پر خطر تبدیل شده است. البته در سال های اخیر تلاش شده تا مسیر دسترسی به قلب بازار ترمیم شود ما همچنان این منطقه آسیب پذیر ترین نقطه شهر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار