مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن مهر دامن سه دولت آینده را نیز می‌گیرد

عصر ساختمان- برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد به دلیل کم کاری دولت‌های قبل در ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر تامین کلیه خدمات به ارقامی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و به گفته وزیر راه و شهرسازی دو سه دولت آینده هم درگیر این مساله خواهند بود.

مسکن مهر دامن سه دولت آینده را نیز می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱:۰۰

    سوء برداشت از وعده رییس جمهور مبنی بر اتمام مسکن مهر باعث شده تا برخی افراد گمان کنند منظور روحانی این است که تمام خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر تا پایان دولت به اتمام می‌رسد. این در حالی است که منظور رییس جمهور تکمیل واحدهای مسکونی بوده و به گفته وزیر راه و شهرسازی دو سه دولت آینده هم درگیر بحث زیرساخت‌های مسکن مهر خواهد بود و شاید با رقم 10 هزار میلیارد تومان هم مشکل حل نشود.

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از  ایسنا، انتقادها علیه آماده نبودن خدمات زیرساختی مسکن مهر از سوی برخی دلواپسان در حالی مطرح می‌شود که اختصاص بودجه برای زیرساخت‌ها و روبناهای مسکن مهر توسط دولت‌های نهم و دهم جدی گرفته نمی‌شد و حتی بسیاری از افتتاح‌ها در بیابان و بدون ارائه‌ی خدمات صورت گرفت. با این حال شرکت عمران شهرهای جدید دولت یازدهم رویکرد خود را از تحویل واحد صرف به تحویل محله تغییر داد که البته در این بین نواقصی هم بعضا دیده می‌شود که مستمسک فضا سازی رسانه‌ای قرار می‌گیرد.

    سال گذشته دولت 880 میلیارد تومان کمک نقدی و 200 میلیارد تومان از محل اسناد خزانه اسلامی به تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر اختصاص داد. با این حال گستردگی پروژه مسکن مهر به قدری است که نمی‌توان با این رقم‌ها امیدوار بود همه خدمات از قبیل راه، مدرسه، مسجد، درمانگاه، کلانتری، پارک و غیره تامین شود، چرا که بیش از دو میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای مختلف کشور ساخته شده است.

    عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در این باره می‌گوید ساخت مسکن یک بحث است و ساخت شهر یک بحث دیگر. هم اکنون طبق وعده دولت عمده واحدهای مسکن مهر رو به پایان است و انشاالله در ماه‌های آینده به اتمام می‌رسد، اما تامین خدمات و زیرساخت‌ها با مشکل مواجه است که امیدواریم به مرور برطرف شود.

    حبیب الله طاهرخانی بیان می‌کند: با همه مشکلات و کمبود منابعی که دولت یازدهم با آن مواجه بود سال گذشته بیش از 1000 میلیارد تومان برای تامین خدمات مسکن مهر پرداخت شد و این بیشترین رقمی بود که از آغاز به کار پروژه مسکن مهر به این طرح تزریق شد. شاهد بودیم که دولت قبل واحدها را بدون توجه خدمات زیربنایی و روبنایی افتتاح می‌کرد اما رویکرد دولت یازدهم این نبود که صرفا خوابگاه تحویل دهد. با این حال سهم دولت تدبیر و امید از تحویل واحدهای مسکن مهر 55 درصد و سهم دولت قبل 45 درصد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو