مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی: پشت دستمان را داغ کردیم که دیگر مسکن نسازیم

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت در گذشته یک بار وارد حوزه ساخت مسکن شد ولی از این پس پشت دستش را داغ می کند تا وارد این موضوع نشود. عباس آخوندی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در ارومیه افزود: حل مساله شهر اصلی ترین بحث در مباحث مسکن است و تنها با ساختن ساختمان ها مسایل شهری حل نمی شود.

آخوندی: پشت دستمان را داغ کردیم که دیگر مسکن نسازیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ؛ وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت در گذشته یک بار وارد حوزه ساخت مسکن شد ولی از این پس پشت دستش را داغ می کند تا وارد این موضوع نشود.

    عباس آخوندی روز پنجشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در ارومیه افزود: حل مساله شهر اصلی ترین بحث در مباحث مسکن است و تنها با ساختن ساختمان ها مسایل شهری حل نمی شود.
    وی اضافه کرد: شهرها مسایل زیربنایی بسیاری از جمله مسایل اجتماعی، فرهنگی دارند و باید به دنبال چگونگی ارائه خدمات شهری بهتر به شهروندان باشیم.
    وی اظهار کرد: مخاطبان اصلی بخش مسکن کشور شامل حاشیه نشین ها، ساکنان بافت فرسوده شهری و خانه اولی ها هستند که برای تامین مسکن آنها باید سیاست گذاری های جدیدی داشته باشیم.
    وی با بیان اینکه هدف دولت در ستاد بازآفرینی شهری در سطح ملی و استانی کمک به حل مشکلات این سه گروه بوده است، ادامه داد: در صورت حل مشکل این اقشار جامعه به ارتقای جدیدی در سطح زندگی شهری دست می یابد.
    وزیر راه و شهرسازی گفت: باید در کنار طرح جامع و تفصیلی شهرهای مختلف کشور، طرح باز آفرینی را برای حل مساله محلات در دستور کار قرار دهیم چراکه در غیر این صورت مشکلات شهری حل نمی شود.
    آخوندی افزود: داشتن برنامه و راه حل ویژه برای تک تک محلات لازم بوده و در نظام برنامه ریزی کشور نیز باید این را مورد توجه قرار داد و برای آن ردیف بودجه ای تعریف کرد.
    وی با اشاره به وجود روستاهای اقماری در برخی شهرهای آذربایجان غربی اضافه کرد: در شهرستان های مهاباد و ارومیه می توان برخی از این نوع روستاها را با مدیریت شورای برنامه ریزی و توسعه وارد محدوده منفصل شهری کرد.
    وی به وجود یک هزار و 500 اثر تاریخی و گردشگری در آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان در حوزه تمدن شهری دارای سابقه تاریخی پرباری است که می تواند تبدیل به یک منطقه اصلی در جذب گردشگر شود.
    وزیر راه و شهرسازی روز چهارشنبه با هدف شرکت در بیستمین اجلاس نظام مهندسی ساختمان وارد ارومیه شده و امروز پنجشنبه جلسه ستاد باز آفرینی شهری در ارومیه به ریاست وی تشکیل شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو