مدیران خودروعصر اعتبار

ضوابط تشویقی نوسازی بافت فرسوده در تهران اعلام شد

عصر ساختمان- معاون شهرسازی و معماری شهرداری شرق تهران، از ارائه بسته تشویقی امسال برای نوسازی بافت فرسوده در این منطقه خبر داد.

ضوابط تشویقی نوسازی بافت فرسوده در تهران اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، همواره یکی از مشکلات عموم مردم در کلانشهرها از جمله تهران، مسایل مربوط به بافت فرسوده است. تنگ بودن معابر (نفوذناپذیری) خدماتی مانند تردد خودروهای آتش نشانی را مختلف می کند، کاهش فضای خانه ها (ریزدانگی) باعث از بین رفتن حریم خصوصی مردم می شود و مشکلات مربوط به فرسودگی بنا هم مشخص است. شهرداری تهران برای مالکانی که در بافتهای فرسوده، منزل دارند و قصد نوسازی خانه خود را کرده اند، تسهیلات تشویقی زیادی در نظر گرفته است.

    در این ارتباط معاون شهرسازی و معماری شهرداری شرق تهران گفت: اولویت شهرداری منطقه ما در اجرای بسته تشویقی در سال جاری به صفر رساندن هزینه های نظام مهندسی برای متقاضیان نوسازی در بافت های فرسوده است که با توافقات صورت گرفته با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در بسته تشویقی نوسازی ابلاغ شده نحوه اعطای کمک هزینه خدمات مهندسی به متقاضیان نوسازی نیز تدوین و مشخص شده است.
    محمد شبانی گفت: براساس مصوبات بسته تشویقی ابلاغی سال 96،تمامی متقاضیان نوسازی تجمیعی حداقل سه پلاک با مساحت بیش از 100 متر مربع و انفرادی با مساحت بین 100 تا 300 متر مربع در بافت های فرسوده منطقه از کمک هزینه نظارت بهره مند خواهند شد.
    به گفته او متقاضیان نوسازی درصورت تجمیع بیش از سه پلاک و دستیابی به مساحت بالای 100 متر علاوه بر هزینه های نظارت، کمک هزینه مکانیک خاک، فاز 2 و شناسنامه فنی و ملکی نیز برخوردار می شوند.
    شبانی گفت: متقاضیان تخریب و نوسازی پلاک هایی با مساحت بالاتر از 100 متر مربع در صورتی که اقدام به تجمیع نمایند می توانند علاوه بر استفاده از کمک هزینه نظارت، از کمک هزینه مکانیک خاک، فاز 2 و شناسنامه فنی و ملکی نیز برخوردار شوند.
    او توضیح داد: به منظور حمایت از نوسازی و بهسازی محلات ویژه و اولویت دار، علاوه بر شمول مشوق های موضوع مصوبات بسته تشویقی ابلاغ شده، تعیین و تخصیص سایر مشوق های تکمیلی، بر عهده کمیته تأمین خدمات و زیر ساخت ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو