مدیران خودروعصر اعتبار

مظاهریان در بیستمین اجلاس هیئت عمومی نظام مهندسی مطرح کرد:

رابطه نظام مهندسی با مردم و نهادهای اجرایی نیازمند بازتعریف

عصر ساختمان- معاون امور مسکن وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش اعضای فاقد پروانه در سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: در حالی وارد دهه سوم فعالیت سازمان نظام مهندسی شده ایم که تعداد مهندسان فاقد پروانه افزایش یافته است و این امر به هیچ وجه خوشایند نیست.

رابطه نظام مهندسی با مردم و نهادهای اجرایی نیازمند بازتعریف
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از صما، حامد مظاهریان در بیستمین اجلاس هیئت عمومی نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: امروز شاهد 22 سال راه رفته نظام مهندسی هستیم و در حال حاضر اگرچه تعداد اعضای سازمان نظام مهندسی کشور به 459 هزار نفر رسیده، اما از این تعداد عضو، 249 هزار نفر بدون پروانه فعالیت می کنند و 217 هزار نفر نیز دارای پروانه هستند.

    وی با تاکید بر اینکه در دهه سوم فعالیت سازمان نظام مهندسی نیازمند بازتعریف اصول و رابطه خود با مردم و دستگاه های اجرایی هستیم افزود: بیش از 22 سال از عمر نظام مهندسی می‌گذرد و هنوز نتوانسته ایم گفتمان روشنی با مردم داشته باشیم و اصول اساسی را به باور قطعی مردم تبدیل کنیم.

    مظاهریان با بیان اینکه رعایت مقررات ملی به مردم باید به خواسته عمومی و نه خواسته دستگاه های اجرایی تبدیل شود ادامه داد: مردم باید قبل از توجه به متراژ خانه هایی که خریداری می کنند، به میزان رعایت قوانین ملی توجه کنند و اگر بتوانیم این امر را به گفتمان تبدیل کنیم، موفق خواهیم بود.

    وی با ابراز تاسف از اینکه تاکنون اصول اساسی نظام مهندسی به باور مردم تبدیل نشده و لازم است رعایت مقررات برای مردم به یک خواسته عمومی تبدیل شود و به صورت دستوری از سوی دستگاه‌ها به مردم ارائه نشود، اظهار کرد: باید در ادامه راه بتوانیم به گفتمان‌ها توجه کنیم و مردم به قوانین اعتقاد داشته باشند و در این راه، یکی از فرآیندها این است که به مهندسان نشان دهیم مدافع حقوق آنها هستیم.

    مظاهریان با تاکید بر اینکه سازمان نظام مهندسی باید مانند سازمان‌های علمی جهان مرجعیت علمی برای مردم داشته باشد، تصریح کرد: این مهم بدون دفاع از حقوق مردم محقق نمی‌شود.

    این مسئول همچنین با اشاره به اهمیت بالای ایمنی در ساختمان ها بیان کرد: ایمنی و رفاه ساختمان و ساکنان آن بیش از پیش برای مردم مهم است و از همین رو اجرای مقررات ملی شرط لازم برای انجام کار است و ما باید نشان دهیم که مدافع حقوق مردم هستیم.

    معاون امور مسکن وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سازمان نظام مهندسی نماینده مردم در گفت وگو با حاکمیت است، یادآور شد: اگر مردم بدانند که نظام مهندسی از حق شهروندی آنها دفاع و از حق دسترسی آنها به شهرها دفاع می کند، تاثیری را که باید، در حوزه ساخت و ساز و منظر شهری خواهیم گذاشت.

    وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی باید مثل سازمان‌های حرفه‌ای جهان مرجعیت علمی داشته باشد و اقدامات درستی در راستای دفاع از حقوق مردم انجام دهد و گفت وگو با دستگاه ها را در برنامه خود قرار دهد و قوانین را بازنگری کند.

    معاون امور مسکن وزیر راه و شهرسازی افزود: در دوره جدید نظام مهندسی باید با سازمان‌ها وارد کار شده و زمینه‌ای فراهم شود تا خدمات باکیفیت ارائه دهد.

    مظاهریان همچنین با تاکید بر لزوم فعالیت بیش از پیش در زمینه صدور خدمات مهندسی و ایجاد بازارهای کاری جدید گفت: با گستردگی مهندسان و توزیع کار دولتی باید بازارهای جدیدی ایجاد کنیم؛ گفتمان جدی باید با دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد تا بتوان از اصول حرفه‌ای دفاع کرد. در کنار آن باید خدماتی ارائه دهیم که متقاضی واقعی وجود داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو