مدیران خودروعصر اعتبار

تقویت بانک‌ها در پسابرجام رونق را به بخش مسکن سوق می‌دهد

عصر ساختمان:یک کارشناس اقتصادی گفت: در پساتحریم باید بانک‌ها تقویت شوند و بتوانند وام‌هایی که ۵۰ درصد قیمت تمام شده مسکن را شامل می‌شوند در اختیار متقاضیان قرار دهند.

تقویت بانک‌ها در پسابرجام رونق را به بخش مسکن سوق می‌دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید طاهری کارشناس اقتصادی، گفت: اجرای برجام در کوتاه مدت تأثیری بر بازار مسکن نخواهد داشت زیرا فاصله درآمد مردم و قیمت خرید آپارتمان برای متقاضیان بسیار بالا است.

    وی افزود: در پساتحریم باید بانک‌ها تقویت شوند و بتوانند تسهیلات بانکی که 50 درصد قیمت تمام شده مسکن را شامل می‌شود در اختیار مردم قرار دهد.

    این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: با مرور زمان تزریق پول به بانک‌ها می‌تواند امکان تخصیص وام را برای سازندگان و متقاضیان خرید مسکن فراهم و در نتیجه موجب رونق این بخش شوند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر اقشار متوسط و ضعیف جامعه ترجیح می‌دهند پول خود را بیشتر سرمایه‌گذاری کنند زیرا در این صورت به سود بیشتری می‌رسند.

    ** در پساتحریم قیمت مسکن دچار جهش نخواهد شد

    طاهری در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر خرید مسکن در حال خروج از سرمایه‌گذاری است و به سمت نیاز واقعی پیش می‌رود و اجرای برجام هم موجب افزایش قیمت مسکن نخواهد شد.

    وی افزود: تا زمانی که قیمت مصالح و مواد اولیه ساختمان در همین رنج قرار گرفته باشد شاهد تورم آنچنانی در بخش مسکن نخواهیم بود و اگر هم تورمی اتفاق بیفتد متناسب با تورم کل کشور است و قیمت‌ها دچار جهش بالایی نخواهند شد.

    این کارشناس اقتصادی در پایان اظهار داشت: صنعت ساخت و ساز صنعتی است که ده‌ها حوزه سرمایه‌گذاری دیگر به آن مرتبط هستند و در نتیجه نیازمند توجه ویژه در پساتحریم است زیرا با ارتقای آن هم سازندگان و هم مردم تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار