مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس شورای مرکزی در بیستمین اجلاس نظام مهندسی:

رکود تهدیدی برای سازمان‌های نظام‌مهندسی نیست

عصر ساختمان- رئیس شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور بابیان اینکه رکود ساختمانی برای سازمان‌های نظام‌مهندسی کشور یک تهدید نیست، گفت: در حال حاضر رکود را می توان فرصت مغتنمی برای سازمان نظام‌مهندسی دانست تا با همفکری و هماهنگی در خصوص تمامی جوانب فعالیت خود، زمینه رشد و اعتلای سازمان را فراهم کنند.

رکود تهدیدی برای سازمان‌های نظام‌مهندسی نیست
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از صما، فرج الله رجبی امروز « 21تیرماه»در بیستمین اجلاس هیئت عمومی سازمان های نظام مهندسی بابیان مطلب فوق افزود: نظارت و طراحی خدمات مهندسی در امر ساختمان سازی امری مهم است و بدیهی است که باید به آن توجه کرد اما اقتضای جامعه ما ضرورتی برای تنسیق امور مهندسی فراهم کرده است.

    رجبی گفت: به‌عنوان نماینده مجلس اعلام می‌کنم دستگاه دولتی نمی‌تواند پروژه بزرگی را آغاز کند و تنها نقش حاکمیتی آنان مهم است و این ما هستیم که باید متولی باشیم.

    وی بابیان اینکه سازمان باید تولیدکننده مقررات ملی باشد گفت: سازمان نظام‌مهندسی باید به بزرگ‌ترین نهاد مرجع تخصصی تبدیل شود که این امر درگرو فعالیت جمعی مهندسان است.

    رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور افزود: به‌عنوان رئیس سازمان هدف سازمان را اعلام کردم ما در این سازمان نیازمند شفافیت هستیم و باید سرمایه اجتماعی را احیا کنیم و هزینه آن را بپردازیم.

    وی همچنین تأکید کرد: مهندسان باید بدانند کار حرفه‌ایی را جامع ارائه دهد و چه کسی باید بیشتر از ما مهندسان برای حفظ حیثیت سرمایه انسانی در حوزه ساخت و ساز تلاش کند؛ لازمه این امر انضباط تشکیلاتی و هماهنگی جدی با مراکز علمی دنیا در این زمینه است.

    رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور گفت: در بخش سفر تبادلات علمی 500 میلیون تومان برای ارتباط متخصصان با مراکز علمی در امسال بودجه بیشتری در شورای مرکزی مصوب شده است.

    در پایان رجبی با تاکید بر اینکه اعضا سازمان نظام‌مهندسی باید امکان موفقیت جایگاه مهندسی در جامعه را فراهم کنند گفت: سازمان باید خانه دوم متخصصان مهندسی باشد و این سازمان باید بازوی اجرایی در حوزه‌های تخصصی و عمرانی کشور باشد.

    گفتنی است بیستمین اجلاس هیات‌عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان امروز با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات‌مدیره‌های سازمان های نظام مهندسی 31 استان در ارومیه برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار