مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان:

تأمین زیرساخت‌های گردشگری نوش‌آباد پیگیری می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در بازدید رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، از شهر تاریخی نوش‌آباد مقرر شد تا در رایزنی با وزیر نیرو، رفع مشکل نفوذ فاضلاب به شهر زیرزمینی نوش آباد در اولویت این وزارتخانه قرار گرفته و برای تامین اعتبارات لازم، با سازمان برنامه‌وبودجه نیز هماهنگی لازم انجام می‌شود.

تأمین زیرساخت‌های گردشگری نوش‌آباد پیگیری می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، فریدون الهیاری اظهار کرد: شهر تاریخی نوش‌آباد دارای بافت تاریخی ارزشمندی است و وجود شهر زیرزمینی در این منطقه باعث شده تا این شهر به یک مقصد مهم گردشگری برای علاقه‌مندان به حوزه میراث فرهنگی و تاریخی تبدیل شود.

    وی افزود: تأمین زیرساخت‌های گردشگری در شهر تاریخی نوش‌آباد به‌منظور تبدیل این منطقه به مقصد گردشگری، از جمله مواردی است که به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: مطالعه و پژوهش، تکمیل موزه مردم‌شناسی کویر، مرمت بافت تاریخی نوش‌آباد و ایجاد سایت صنایع‌دستی از مهم‌ترین اقداماتی است که اداره‌کل میراث ‌فرهنگی استان اصفهان در شهر تاریخی نوش‌آباد پیگیری می‌کند.

    الهیاری تاکید کرد: امیدواریم مجموعه اقدامات این اداره‌کل در شهر نوش‌آباد، با سفر معاون رئیس‌جمهور به این شهر تاریخی، سرعت و شتاب بیشتری بگیرد.

    وی گفت: رفع مشکل نفوذ فاضلاب به شهر زیرزمینی نوش‌آباد و مطالعه و پژوهش بافت تاریخی نوش‌آباد از مهم‌ترین اقداماتی است که برای تبدیل این شهر به مقصد گردشگری باید انجام گیرند و در این خصوص پایگاه پژوهشی نوش‌آباد با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در حال مطالعه و پژوهش در این شهر تاریخی هستند که نتایج آن می‌تواند به توسعه هر چه بهتر نوش‌آباد کمک کند.

    نوش آباد، شمالی‌ترین شهر استان اصفهان است که در فاصله 5 کیلومتر شمال کاشان قرار گرفته است و با وجود یک صد اثر تاریخی و نزدیکی مسیر ترانزیت شمال – جنوب، از جمله مقاصد گردشگری است. علاوه بر آثار تاریخی، آیین‌های سقاخوانی، خیمه برداری عصریازدهم محرم و کتل برداری روز عاشورای نوش آباد در فهرست میراث معنوی به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو