مدیران خودروعصر اعتبار

کشف سکه‌های تاریخی و دستگیری اعضای باند حفاران غیرمجاز

عصر ساختمان- فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از کشف سکه‌های تاریخی و دستگیری اعضای باند حفاران غیرمجاز در استان همدان خبر داد.

کشف سکه‌های تاریخی و دستگیری اعضای باند حفاران غیرمجاز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، سردار امیر رحمت‌الهی  گفت: براساس گزارش دوستداران میراث‌فرهنگی در استان همدان مبنی بر نگه‌داری تعدادی سکه تاریخی توسط فردی بومی از اهالی شهرستان نهاوند، پس از اقدامات و بررسی‌های اولیه و انجام تحقیقات میدانی، بلافاصله موضوع در دستورکار قرار گرفت.

    وی ادامه داد: پس از اقدامات اولیه، تیمی زبده از مأموران یگان حفاظت استان همدان با همراهی نیروی انتظامی، پس از اخذ مجوزهای قضایی و مراجعه به محل، با رعایت موازین شرعی و قانونی، وارد خانه فرد مذکور شدند و موفق به کشف و ضبط 21 قطعه سکه تاریخی شدند.

    فرمانده یگان حفاظت سازمان یگان حفاظت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصریح کرد: پس از کارشناسی‌های فنی کارشناسان میراث‌فرهنگی استان همدان، اصالت تعدادی از سکه‌ها تأیید شد و قدمت آن‌ها دوران ساسانی و صفوی تخمین زده شد.

    سردار رحمت‌الهی افزود: در این استان همچنین با همت و هوشیاری نیروهای خدوم یگان حفاظت، اعضای باند حفاران غیرمجاز در ارتفاعات شهرستان نهاوند درحین عملیات حفاری دستگیر و به مراجع قضایی استان تحویل داده شدند.

    وی در بیان جزئیات خبر گفت: با عنایت به وصول گزارش‌های مکرر از سوی برخی اهالی منطقه مبنی بر وجود غاری قدیمی در اطراف روستایی از توابع شهرستان نهاوند و تردد مشکوک در منطقه به‌قصد تحصیل اشیای عتیقه، اکیپی مجرب از نیروهای یگان حفاظت در معیت مأموران نیروی انتظامی به محل موردنظر عزیمت کردند و ضمن رعایت جوانب حفاظتی، به مسدود کردن مبادی خروجی و کلیه راه‌های فرار اقدام کردند؛ سه نفر حفار غیرمجاز، به‌محض مشاهده مأموران، درحال فرار از صحنه جرم بودند که با درایت نیروهای یگان حفاظت و مأموران انتظامی و با شلیک تیر هوایی، کلیه اعضای باند حفاران غیرمجاز دستگیر شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو