مدیران خودروعصر اعتبار

مجتبی شاکری خبرداد:

چهار برابر شدن بودجه مترو طی چهار سال

عصر ساختمان- رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بودجه مترو در طول شورای چهارم بیش از چهار برابر شد، گفت: اینکه تخصیص بودجه مذکور آسیبی به انجام سایر ماموریت های شهرداری زده یا نه، باید بررسی شود.

چهار برابر شدن بودجه مترو طی چهار سال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، مجتبی شاکری در جریان سیصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه بودجه 600 میلیاردی مترو در سال 92 به 2600 میلیارد تومان در حال حاضر رسیده است، گفت: ساخت مترو ضروری و در عین حال گران است و البته نقش مهمی در مهار ترافیک و الودگی هوا دارد. ضمن اینکه مستمندان و محرومان یکی از اقشار اصلی استفاده کننده از این مد حمل و نقلی هستند و این موارد قطعا دلایل خوبی برای اولویت بخشی به مترو هستند. اما من در شهرداری مطالعه ای ندیدم که نشان دهد این افزایش پرشیب بودجه مترو موجب فروکاستی احتمالی در کدام فعالیت های شهرداری شده است.

    وی با اشاره به رها شدن بحث آسیب های اجتماعی و تصمیم شهراری برای واگذاری خانه های بهاران به بخش خصوصی، گفت: علاوه بر این مصوبه ساخت 400 مسجد که به حجت الاسلام قرائتی قول آن را دادیم و در برنامه پنج ساله نیز گنجانده شد بر زمین مانده است طوری که اکنون در سال چهارم برنامه به جای 300 مسجد، کمتر از 20 مسجد تکمیل شده است. سوال اینجاست که آیا تسریع در توسعه مترو به قیمت مغفول ماندن فرهنگ تمام می شود؟

    شاکری خاطرنشان کرد: سوال بنیادی دیگر این است که ایا نمی توان اهداف حمل و نقلی را زیر سطح زمین و با هزینه کمتر از مترو محقق کرد یا مدهای دیگر که ارزان تر است را با توجه به محدودیت بودجه در اولویت قرار داد؟ آیا مطالعه مقایسه ای وجود دارد که با رجوع به آن بفهمیم بهترین تصمیم را در مورد توسعه پرشتاب مترو گرفته ایم؟

    رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی مترو با توجه به حجم مسافران روزانه آن، اظهار کرد: مباحث فرهنگی در شرکت بهره برداری مترو باید در نسبتی با کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تنظیم شود اما من در طول چهار سال عضویت در این کمیسیون بازخوردی از برنامه ریزی های فرهنگی در کمیسیون ندیده ام.

    شاکری در بخش دیگر سخنانش از برگزاری جلسه کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با حضور محسن هاشمی در بامداد امروز خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد مجموعه بزرگراه و تونل نیایش به نام مرحوم هاشمی رفسنجانی نامگذار شود و به زودی این موضوع برای تصویب در صحن مطرح خواهد شد.

    وی یادآور شد: نظر فرزند ارشد مرحوم هاشمی این بود که رونمایی از پلاک این نامگذاری، سوم شهریور همزمان با تولد آن مرحوم صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار