مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی:

باید زمینه را برای تولید مصالح ساختمانی مقاوم و استاندارد فراهم کنیم

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: باید زمینه را برای تولید مصالح ساختمانی مقاوم و استاندارد فراهم کنیم.

باید زمینه را برای تولید مصالح ساختمانی مقاوم و استاندارد فراهم کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی خراسان شمالی، علیرضا مصطفی‌زاده گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن استان و حساسیت موضوع، جلسه بهره‌گیری از ظرفیت واحدهای تولیدی استان و کنترل، نظارت، تأمین و ساخت مسکن مقاوم در برابر زلزله به صورت مشترک با حضور ادارات کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندارد و مدیران عامل واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استان در محل اداره کل استاندارد برگزار شد.

    وی گفت: با ارائه ساز و کار مناسب در خصوص افزایش کیفیت مصالح استان باید زمینه را برای تولید مصالح مقاوم و استاندارد فراهم کنیم و از ظرفیت واحدهای تولیدی بومی در استان استفاده کنیم.

    مصطفی‌زاده به بحث عمر ساختمان و اینکه چه روش‌های در نظر بگیریم تا عمر ساختمان را به عنوان سرمایه عظیم ملی بتوانیم بالا ببریم اشاره کرد و افزود: در کشور طی فرآیندی آیتم پول تبدیل به ساختمان می‌شود و این ساختمان‌ها سرمایه ملی ما است که باید حساسیت بالایی نسبت به موضوع داشته باشند که چگونه بتوانیم این سرمایه‌ها را حفظ کنیم و این منوط به این است که چقدر از مصالح بادوام در این ساختمان استفاده کرده‌ایم.

    وی عنوان کرد: کیفیت اجرا در ساختمان‌ها خیلی مهم است که با نظارت مداوم این مشکل حل خواهد شد و در این زمینه همه ما مسئولیت داریم تا به نحو مطلوب این نظارت را به درستی انجام دهیم.

    مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی اضافه کرد: زلزله را باید مثل بمب ساعتی فرض کنیم که زیر تک‌تک ساختمان‌های ما کار گذاشته شده است و این تصور را باید در ذهن خود مسجل کنیم تا هر لحظه آمادگی این را داشته باشیم که این بمب‌ها منفجر خواهند شد و باید روش خنثی کردن بمب‌ها را بلد باشیم. پس هم کیفیت مصالح و هم نظارت دو رکن است که در ساخت ساختمان بسیار مهم است.

    وی به بحث ورود مصالح نامرغوب در استان اشاره کرد و عنوان کرد: می‌توانیم با تعامل با پلیس و شبکه حمل و نقل جلوی ورود این مصالح نامرغوب در استان را بگیریم که با این کار می‌توانیم از مصالح بومی استان حمایت کنیم.

    در پایان جلسه تک‌تک مدیران عامل واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی استان موارد و مشکلات خود را مطرح نمودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو