مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

برنامه بهسازی پیرامون حرم امام رضا (ع) تصویب شد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی از تصویب برنامه راهبردی بهسازی و هدایت موزون توسعه در محدوده پیرامون حرم مطهر رضوی در جلسه امروز ۱۳۹۶/۴/۱۹ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور عباس آخوندی خبر داد.

برنامه بهسازی پیرامون حرم امام رضا (ع) تصویب شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا،  محمدسعید ایزدی اظهار کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری در زمان بررسی اولیه  طرح جامع شهر مشهد مقدس  به دنبال ساخت و سازهای غیر مجاز پیرامون حرم رضوی و خدشه دار کردن هویت و شان این قلمرو و اعتراضات جوامع تخصصی، شرکت  مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری را مأمور کرد تا ضمن توجه به مواردی خاص طرح تجدید نظری برای نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی تهیه و به شورای عالی اعلام کند.

    وی افزود: متعاقبا طرح بهسازی پیرامون حرم مطهر رضوی  پس از آسیب شناسی و تحلیل اقدامات گذشته در قالب هم اندیشی با متخصصان، صاحب نظران به جمع بندی نهایی رسید که جهت تصویب به شورای عالی شهرسازی و معماری  ارجاع شد.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به طی مراحل بررسی در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی بهسازی و هدایت موزون توسعه در محدوده پیرامون حرم مطهر رضوی  امروز 1396/4/19 در جلسه  شورای عالی شهرسازی و معماری ایران که با  حضور دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد  مطرح و مورد تأیید و تصویب قرار گرفت.

    به گفته ایزدی، معیارهای بازنگری طرح مصوب قبلی شامل توجه به جایگاه جهانی، هویت تاریخی و منظری حرم مطهر، ایجاد پیوند محدوده طرح با حوزه مرکزی شهر مشهد و توجه به مقیاس انسانی و ایجاد هماهنگی در ساخت و سازهای جدید بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی