مدیران خودروعصر اعتبار

حافظی:

لزوم توجه به خلاءهای ناشی از سوء مدیریت و کمبود امکانات در حادثه پلاسکو

عصر ساختمان- یک عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نباید ایثار، همت و غیرت آتش‌نشانان در حادثه پلاسکو خلاء ناشی از سوء مدیریت و کمبود امکانات را پر کند.

لزوم توجه به خلاءهای ناشی از سوء مدیریت و کمبود امکانات در حادثه پلاسکو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، رحمت‌الله حافظی در نشست درس‌آموخته‌های حادثه پلاسکو، با نگاهی به آتش‌سوزی در برج گرانفل لندن که ذیل چهارمین کنفرانس جامع مدیریت بحران و HSE‌ که در محل دانشگاه تهران برگزار می‌شد، گفت: حادثه پلاسکو حادثه‌ای بسیار کوچک بود که با سوء مدیریت‌ها به یک بحران ملی تبدیل شد.

    وی افزود: اگر در گام اول با نشت یک کپسول گاز از کپسول‌های آتش‌نشانی و یا سیستم اطفای حریق ساختمان استفاده می‌شد و یا اگر سیستم اعلام حریق در ساختمان وجود داشت حادثه تمام می‌شد و به یک حادثه ملی تبدیل نمی‌شد. در حادثه پلاسکو تمام افرادی که داشتیم اعم از پلیس و آتش‌نشانی را در یک نقطه جمع کردیم. این در حالی است که اگر همزمان در سطح شهر چندین حادثه مانند پلاسکو رخ می‌داد تکلیف چه می‌شد؟

    عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: ظرفیت در اختیار، پاسخگوی بحران‌های شهر تهران نیست. امیدواریم حادثه پلاسکو برای مدیریت بحران کشور درس و عبرت‌های عملی به همراه داشته باشد.

    حافظی در خصوص نگرانی مردم نسبت به بروز حوادثی همچون پلاسکو در ساختمان‌های بلند شهر تهران،‌ گفت: متأسفانه هر انتقادی که انجام می‌شود می‌گویند سیاسی است. نیاز است که امروز اجازه دهیم حداقل در محیط‌های دانشگاهی مسائل تخصصی بدون ترس از انگ سیاسی مطرح شود.

    وی ادامه داد: در سال 1394 بودجه مصوب شهرداری تهران 15 هزار میلیارد تومان مقرر شد. این کار توسط اعضای شورای اسلامی به نمایندگی از مردم انجام شد اما متاسفانه شهردار این بودجه را در کشوی میز خود کنار گذاشت و نتیجه آن انحراف پنج هزار میلیارد تومانی بودجه شهرداری تهران شد که متاسفانه در قالب یک لایحه دو فوریتی در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

    عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بی‌تردید زمانی معضلات ما حل خواهد شد که فرهنگسازی معطوف به مدیران و مسئولان ما شود. خوشبختانه مردم همراهی کاملی با مسئولین دارند اما مسئولین ما استعداد و ظرفیت لازم را ندارند. اگر فرهنگ‌سازی در میان آنها انجام شود و بدانند که باید در تصمیم‌گیری‌ها سلامت‌ شهروندان را در نظر بگیرند بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

    حافظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع ایمنی خط هفت متروی تهران اشاره کرد و افزود: برای اینکه مترو زودتر افتتاح شود و بگویند که در زمان آقای فلانی افتتاح شده است استانداردها را زیر سوال می‌برند به شکلی که برابر استانداردهایی که خودشان اعلام کردند باید برای افتتاح این خط با 80 درصد هواکش‌ها کار آغاز می‌شد در حالیکه تنها با 14 درصد خط هفت متروی تهران افتتاح شده است.

    وی در جمع‌بندی صحبت‌های خود تاکید کرد: 25 دستگاه متولی بحران که هم‌سطح هستند قطعا احتمال تعامل بین آنها کم خواهد بود. در اینجا قوه قضاییه می‌تواند آنها را مکلف کند که خود مراقبتی و حفظ جان شهروندان در اولویت کاری آنها قرار دارد.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد داد: محل فروریزش ساختمان پلاسکو که نماد ایثار و شهامت آتش‌نشانان است به فضایی برای آموزش در حوزه ایمنی اختصاص داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو