مدیران خودروعصر اعتبار

بافت فرسوده در بسته خروج از رکود هیچ سهمی ندارد

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران گفت: بافت فرسوده در بسته خروج از رکود هیچ سهمی نداشت که این یکی از اشکالات بسته حمایت به حساب می‌آمد.

بافت فرسوده در بسته خروج از رکود هیچ سهمی ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا خسروی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تقریباً 70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که 17 میلیون نفر در آنها زندگی می‌کنند و عدم توجه به آن مشکلات فراوانی را به وجود خواهد آورد.

    وی با بیان اینکه یکی از اشکالات بسته خروج از رکود آن است که هیچ سهمی ندارد گفت: تنها مبلغ اختصاص داده شده به بافت فرسوده وامی بود که قبل از بسته در نظر گرفته شده بود.

    خسروی تصریح کرد: برای بافت فرسوده یک سری پیشنهاد به دولت داده‌ایم اما این احتمال وجود دارد که اجرایی نشود زیرا مباحث مالی آن مطرح است و دولت نمی‌تواند به تنهایی آن را پیش ببرد و به کمک مردم نیاز دارد.

    وی ادامه داد: پس باید در بافت فرسوده یک سری تراکم تشویقی در نظر گرفته شود به طور مثال اقداماتی همچون کاهش قیمت جوازهای ساختمانی، افزایش سرعت عمل در واگذاری وام و... صورت گیرد.

    خسروی در پایان گفت: برای افزایش سرعت عمل باید مبلغ وام مدت زمان درخواست جواز، مدت زمان معطلی برای دریافت جواز، و... شفاف سازی شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی