مدیران خودروعصر اعتبار

رییس اتحادیه هتلداران استان:

۷۰ هتل در مشهد به فروش گذاشته شدند

عصر ساختمان- رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه ۷۰ هتل در مشهد به فروش گذاشته شده است، گفت: به علت این که میزان عرضه و تقاضای در حوزه اقامت برابر نیست این تعداد هتل به فروش گذاشته شدند.

۷۰ هتل در مشهد به فروش گذاشته شدند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، محمد قانعی در نشست خبری با موضوع چالش‌ها و موضوعات مرتبط با گردشگری و میزبانی در ایران، اظهار کرد: مشهد به یمن وجود پربرکت حضرت ثامن‌الحجج(ع) دارای جایگاه خاصی در حوزه گردشگری و به خصوص گردشگری مذهبی است و سالانه شاهد حضور میلیونی زائران هستیم اغلب زائران برای بهره‌گرفتن از بعد معنوی زیارت و عبادت به مشهد سفر می‌کنند در کنار آن شاهد فعالیت‌های اقتصادی برای خدمات‌دهی به زائران هستیم.

    وی یادآور شد: در سال‌های بعد انقلاب به علت تحمیل جنگ علیه ما، با معیارهای استاندارد جهانی فاصله گرفتیم، در طی سال‌های دهه شصت مسوولان و سرمایه‌گذاران در برخی از اوقات به منظور اسکان زائرانی که برای فرار از موشک‌باران غرب و مرکز کشور به استان ما پناه می‌آوردند با نیت معنوی در مشهد مکان اقامتی ساختند و شاهد روند رو به رشد ساخت اقامتگاه‌ها با شرایط خاصی بودیم.

    رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی ادامه داد: اغلب نهاد و سازمان‌های دولتی یک اقامتگاه و هتل در مشهد ایجاد کردند و اکنون شاهد آن هستیم که همه ارگان‌ها و سازمان‌ها دارای یک اقامتگاه و بعضا هتل 5 ستاره هستند البته قانون آنها را مکلف به واگذاری به بخش خصوصی کرده است زیرا ما در رقابت نابرابر با آنها هستیم.

    وی عنوان کرد: با کمک مسوولان جهاددانشگاهی مشهد و پژوهشکده گردشگری این سازمان، پژوهشی را انجام دادیم و مشخص شد هر زائر در مشهد با میانگین اقامت سه روز  روزانه 120 هزار تومان هزینه می‌کند، اما ما در مشهد نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و  بخاطر حرکات ناشیانه و غیر مسوولانه برخی، زائران حاشیه خلیج فارس را به راحتی از دست دادیم.

    قانعی عنوان کرد: در مشهد 211 هتل فعال و 292 پروژه اقامتی در حال ساخت داریم که اغلب هتل‌اند و در طی چهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

    وی با بیان اینکه هفتاد هتل در مشهد به فروش گذاشته شده است، گفت: به علت این که میزان عرضه و تقاضای در حوزه اقامت برابر نیست این تعداد هتل به فروش گذاشته شدند. ضروری است که طرح جامع گردشگری مشهد تدوین شود تا مشخص شود ما نیازمند ایجاد هتل هستیم یا خیر.

    رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی یادآور شد: بسیاری از خیران علاقمند هستند در مشهد به دلبل وجود مضجع شریف امام هشتم شیعیان سرمایه‌گذاری کنند. چنانچه در سایر شهرهای کشور و از جمله تهران شاهد ساخت هتل نیستیم و این یعنی هتلداری و ساخت هتل توجیه اقتصادی ندارد پس با انگیزه‌های معنوی در مشهد هتل ساخته می‌شود.

    وی با بیان اینکه برای گردشگری دو زیرساخت دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: اقامت و حمل و نقل دو زیرساخت اساسی به شمار می‌روند، خوشبختانه در مشهد هر دو زیرساخت‌ها وجود دارد.

    قانعی گفت: در بحث استانداردسازی، هتل‌های مشهد پیشتاز شدند و 50 درصد هتل‌های کشور را در اختیار داریم و همه هتل‌ها را برای فعالیت منوط به استانداردسازی کردیم در حالی که در سایر شهرهای کشور هتل‌ها در برابر تطبیق استاندارد مقامت می‌کنند.

    وی اظهار کرد: هتل‌های مشهد از هتل‌های سایر شهرها یک ستاره بالاتر است. یک هتل 4 ستاره مشهد برابر با هتل پنج ستاره کشوری خدمات می‌دهد. همچنین از نظر قیمت نیز در حال حاضر نرخ اقامت در هتل‌های مشهد از میانگین نرخ هتل‌های کشور پایین‌تر است.

    فرآیند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را کوتاه و چابک می‌کنیم

    منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی گفت: در کارگروه زیارت و گردشگری شورای شهر آتی، فرآیند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را کوتاه و چابک می‌کنیم.

    به گزارش ایسنا، محمدرضا حیدری در نشست خبری با موضوع چالش‌ها و موضوعات مرتبط با گردشگری و میزبانی در ایران اظهار کرد: در شورای شهر پنجم کارگروهی تحت عنوان کارگروه "زیارت و گردشگری" ایجاد می‌شود که جمعی از متخصصان و مسوولان در آن حضور دارند و خطوط کلی و راهبردهای حوزه گردشگری و زیارت را با نگاه به برنامه پنجم و همچنین با دیدگاه هم‌افزایی تدوین می‌کنند.

    وی گفت: یکی از اولین موضوعات دارای اهمیت برای شورای شهر پنجم این است که اعضای شورا و نخبگان درباره مفهوم گردشگری و زیارت اجماع کنند که این دو در تضاد بایکدیگر یکدیگر نیستند، بلکه مکمل هم هستند، ما در حوزه گردشگری برای ایجاد امید برای فعالان این حوزه و رفع نگرانی آنها تلاش خواهیم کرد.

    منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی با تاکید بر تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در اجرای برنامه‌های حوزه گردشگری گفت: اگرچه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری متولی این امر است اما ما نیز تلاش خواهیم کرد بین سازمان های مختلف هم‌افزایی به وجود بیاوریم.

    وی گفت: مجموعه فرهنگی و تاریخی طوس یک سرمایه گردشگری و فرهنگی است، اما ما در طی سالهای گذشته نتوانستیم اقدام جدی در قبال طوس انجام دهیم.

    رمارم خاطرنشان کرد: باتوجه به ورود سالانه بیش از 20 میلیون زائر به مشهد، ماهانه بیش از یک میلیون نفر به صورت مازاد از امکانات موجود در شهر بهره می‌گیرند، در حالی که مجاوران در مشهد بهای این خدمات را می‌دهند و ما در شورای شهر پنجم سندی را در حوزه گردشگری تدوین می‌کنیم که شورا مکلف است آن سند را در گردشگری دنبال کند.

    منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی با بیان اینکه در کارگروه زیارت و گردشگری فرآیند سرمایه‌گذاری را در حوزه گردشگری کوتاه و چابک می‌کنیم، افزود: با توجه به این که این فرآیند، پیچیده و مشکل است ما در شورای شهر پنجم آمادگی این را داریم که به سرمایه‌گذاران این حوزه کمک جدی کنیم.

    وی افزود: گردشگری سلامت یکی از انواع گردشگری در مشهد است که ظرفیت آن در این شهر وجود دارد، البته باید گردشگری فرهنگی، محور حوزه گردشگری در مشهد قرار بگیرد و بعد از آن به حوزه گردشگری سلامت و سایر انواع گردشگری پرداخته شود.

    اولویت شورای شهر پنجم در حوزه گردشگری

    منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی گفت: اولویت شورای شهر پنجم پیدا کردن حلقه‌های مفقوده در زیرساخت‌های گردشگری است.

    به گزارش ایسنا، شهناز رمارم در نشست خبری با موضوع چالش‌ها و موضوعات مرتبط با گردشگری و میزبانی در ایران اظهار کرد: یکی از این حلقه‌های مفقوده، اقتصاد زیارت است، زیرا سالانه پول هنگفتی به اقتصاد شهر مشهد سرازیر می‌شود، اما این مطلب که این پول در کجا هزینه می‌شود مشخص نیست.

    منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت گردشگری مقبره امام محمد غزالی یکی از مطالبات شهروندان مشهدی است که به ما اعلام کردند.

    وی با بیان اینکه درآمد گردشگری چندین برابر درآمد حاصل از فروش نفت است، گفت: مشهد پتانسیل توسعه گردشگری را دارد و به جای سرمایه‌گذاری و منفعت‌طلبی دلال‌ها، باید سود گردشگری نصیب مشهدی‌ها شود.

    رمارم درباره کسانی که در مقابل توسعه اقتصادی شهر مشهد موضع می‌گیرند گفت: کدام زائر است که به مشهد بیاید اما حضرت ثامن الحجج(ع) را زیارت نکند. مگر حجره‌های و مغازه‌ها در قدیم تا نزدیک ضریح حضرت وجود نداشت، چرا اکنون با اقتصاد دچار مشکل شدیم و می‌خواهیم سرمایه‌گذاران را از این شهر فراری دهیم.

    وی اضافه کرد: چرا وقتی در فرهنگ بومی ما به شنا کردن توصیه شده است با ظرفیت‌های گردشگری مانند ایجاد پارک‌های آبی مقابله می شود، مگر فرهنگ میزبانی احساس راحتی میهمان نیست.

    منتخب مردم مشهد در پنجمین دوره شورای اسلامی یادآور شد: ما مفاخری در مشهد داریم که شخصیت‌های بین‌المللی هستند و می‌توانند سالانه میلیون‌ها گردشگر را جذب کنند، یکی از این ظرفیت‌ها طوس و مقبره حکیم فردوسی است.

    رمارم گفت: ما معتقدیم کج‌سلیقگی‌هایی، حوزه شهری مشهد را دچار آفت‌هایی کرده است و امیدواریم مانند اجدادمان میهمان‌نوازهای خوبی باشیم.

    وی با بیان اینکه در گردشگری مذهبی آن گونه که شایسته است نتوانستیم نقشی را ایفا کنیم افزود: در این شهر چراغ تولید، رونق و رفاه خاموش شده است، امسال مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شد اما ما آنگونه که باید از قابلیت‌های این ظرفیت استفاده نکردیم.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو