مدیران خودروعصر اعتبار

در نشست اعضای کمیسیون سلامت شورای شهر تهران مطرح شد؛

از تهدید دکل‌های فشار قوی در پایتخت تا توجه ویژه به سلامت شهر

عصر ساختمان- عملکرد چهار ساله شهر تهران در حوزه سلامت در کمیسیون سلامت، محیط زیست و ایمنی شهر تهران تشریح شد.

از تهدید دکل‌های فشار قوی در پایتخت تا توجه ویژه به سلامت شهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران در نشست خبری اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان ایکه 10 سال است که نمایندگی مردم تهران را در شورا دارم و تلاش کردم در حوزه های اجتماعی و سلامت موثر باشم گفت: برخی از موضوعاتی که در شورای چهارم مورد پیگیری قرار گرفت در راستای فعالیت شورای سوم بوده است.

    رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه در بخش خانه های سلامت مصوبات خوبی در کمیته سلامت به تصویب رسید گفت:ضمن اینکه موضوعات ایمنی نیز که مغفول مانده بود در این دوره مورد توجه قرار گرفت.

    معصومه آباد با اشاره به شکل گیری کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با بیان اینکه این کمیته مسئولیت شناسایی ساختمان های ناایمن را در دستور کار خود قرار داد و در همین زمینه مکاتبات لازم را با سازمان ها و دستگاه های مرتبط انجام داد در ادامه با اشاره به فعالیت دکل‌های فشار قوی برق در شهر تهران بیان کرد: فعالیت این دکل ها در شرق تهران سلامتی مردم را در این بخش تهدید می‌کند.

    رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: در ادامه فعالیت کمیته ایمنی اقدامات موثری در راستای آموزش‌های ایمنی در سراهای محلات انجام گرفت؛ چراکه مسئله ایمنی از جمله مسائل حقوق شهروندی محسوب می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی در مورد سرانجام  کشته شدگان حادثه جمهوری نیز با بیان اینکه پس از این حادثه شورای شهر و کمیته ایمنی ورود جدی را به ابعاد مختلف حادثه داشت و موضوع را از جهات مختلف مورد بررسی قرار داد، اظهار کرد: در چهار سال گذشته 27 حادثه در شهر تهران داشتیم که منجر به فوت تعدادی از شهروندان شده است که این موارد به طور ویژه در کمیته ایمنی مورد بررسی قرار گرفته است.

    آباد با اشاره به فوت یکی از شهروندان (چراغی) گفت: حدود یک ماه پیش  نیز به همراه مسجد جامعی در منزل وی حضور پیدا کردیم و هم اینک نیز در حال پیگیری مطالبات این خانواده هستیم و درخصوص ناایمنی تعدادی از ساختمان ها و بناها مکاتبات زیادی با دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است.

    وی در پایان در پاسخ به این سوال که پس از اتمام شورای شهر چه می‌کنید گفت: در حوزه مامایی فعالیت کرده و در دانشگاه به تدریس می پردازم.

    محمد حقانی نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه در این دوره شورای شهر تهران دفاع از باغات تهران در مقابل حجم گسترده ساخت و ساز وارد فاز عملیاتی جلب مشارکت اجتماعی مردم شد. به گونه‌ای که تعداد زیادی گزارش مردمی در خصوص تخریب باغات به دستمان می‌رسید که توان رسیدگی به این گزارشات را نداشتیم، گفت: انتظارم از شورای چهارم این بود تجربه ٤۰ساله من را بشنود و به آرای کارشناسی رأی بدهد اما اصلاح طلب و اصولگرا به پای رأی که می رسید جا می زد.

    وی با بیان اینکه بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم به جای دوقطبی اصلاح طلب ،اصولگرا پیگیر حق و مقابله با ناحق باشم، ادامه داد: اینجا که رسیدیم بسیار در اقلیت رفتیم و انواع و اقسام حرف ها را برای همراهی با برادر عزیزم حافظی شنیدم .بیش از ٣٥۰بار به محلات مختلف تهران رفتم و صدای مردمی که گرفتاریهایی در محلات داشتند را شنیدم، گواه این حرف معتمدین و شورایاران محلات تهران هستند که امیدوارم شرمنده مردم نباشم.

    حقانی با بیان اینکه درآمد پسماند در سال ٩٢ از زباله خشک قریب به ١٣میلیارد تومان بود و امروز در سال ٩٥ این درآمد را از مرز٦٤میلیارد تومان با مصوبات مربوطه عبور دادیم، افزود: همچنین درآمد حاصل از مجموع بهای خدمات را با مصوبات مربوطه قریب به300 میلیارد تومان رساندیم تا درآمدهای پایدار تقویت شود و برای اداره شهر کمتر تراکم فروشی شود.

    وی گفت: متأسفانه با وجود آنکه چهار سال است که در شورای شهر حضور داریم؛ اما شهرداری یک بار هم به طور دقیق و درست میزان دیون و طلب‌های خود را اعلام نکرده‌اند، این در حالیست که با تخریب باغات، فروش زمین‌های ذخیره و پیش فروش تراکم سعی دارند که درآمد تولید کنند.

    وی در مورد آخرین وضعیت حادثه جمهوری با بیان اینکه برای دفاع از حقوق این دو زن وکیل گرفته‌ایم، تصریح کرد: شاید برخی بپرسند که چرا موضوعاتی را که مطرح کرده‌اید در شهرداری پیگیر نبوده‌اید؛ اما باید اعلام کنم که 16 مکاتبه با شهرداری در مورد وضعیت بوستان مادر داشتم و حتی شورای عالی شهرسازی نیز شهرداری را ملزم کرد که ساخت و ساز در این بوستان را متوقف کند اما حالا شاهدیم که نه تنها خانه‌ها ساخته شده بلکه مردم نیز در آن ساکن شدند.

    وی با بیان اینکه پس از پایان دوره چهارم شورای شهر چهارم به ثبت و مستندسازی خاطراتم در حوزه شهری می‌پردازم، گفت: تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم که در این مدت به نفع مردم کار کنیم.

    همچنین احمد مسجدجامعی عضو دیگر کمیسیون سلامت شورای شهر با بیان اینکه رسانه‌ها موجب رشد و تعالی شورای چهارم بوده و حتی در پشتیبانی از مصوباتی که ابزار لازم را نداشت حامی شورای شهر بودند گفت: من سالها در کمیسیون فرهنگی شورای شهر فعالیت می‌کردم اما آن چیزی که موجب کوچم از کمیسیون فرهنگی به سلامت شد این بود که شهر نیاز به سلامت آن هم نه سلامتی از نوع و جنس وزارت بهداشت بلکه نیازمند سلامتی با رویکرد پیشگیرانه و بهبود و ارتقاء سطح زندگی در تهران بود که توانستیم تا حد زیادی در این امر تاثیرگذار باشیم.

    وی با بیان اینکه در روزهای تعطیل وقت خود را صرف تهرانگردی و بررسی مسائل شهری کردم گفت: بر همین اساس کتابی 250 صفحه‌ای از 90 تهرانگردی که 1000 نقطه شهر را بازدید کردیم به زودی منتشر خواهد شد که 65 درصد از بازدیدهایمان مربوط به کمیسیون سلامت و مابقی مربوط به سایر مسائل شهری بوده است.

    مسجدجامعی در پاسخ به برخی حواشی در خصوص عدم ثبت نام حافظی در انتخابات شورای شهر پنجم گفت: روزی که برای ثبت نام به فرمانداری رفتم با حافظی تماس گرفته و از او خواستم که برای ثبت نام مرا همراهی کند. چرا که نظر رئیس دولت اصلاحات نیز به ثبت نام حافظی بود اما بنا به دلایلی که عنوان کرد: از ثبت نام خودداری کرد اما آنچه که مهم است اینکه زحمت و تلاش دوستانمان در کمیسیون سلامت ما را در احیاء توجه به حقوق شهروندی و سلامت کمک کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار