مدیران خودروعصر اعتبار

لزوم تبدیل شهرها و سکونت‌گاه‌ها به مکان‌هایی ایمن و پایدار

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد شهرها نیازمند برنامه‌ریزی یکپارچه برای توسعه هماهنگ تمامی سکونت‌گاه‌ها از روستای کوچک تا کلان شهرهای بزرگ است که با این برنامه‌ریزی دسترسی به مسکن ایمن تضمین خواهد شد.

لزوم تبدیل شهرها و سکونت‌گاه‌ها به مکان‌هایی ایمن و پایدار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سومین نشست کارشناسی کارگروه منطقه ای بهسازی بافت‌‌های نابسامان اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه گفت: مجمع عمومی به تازگی 17 هدف کلان و 169 هدف خرد برای توسعه پایدار را به تصویب رسانده است تا در 15 سال آینده به انجام اقدامات جدی منجر شود.

    وی افزود: این دستور کار جهانی جدید در مقایسه با هشت هدف توسعه هزاره مصوب سال 2002، از یک سو به تنوع چالش‌های توسعه امروز و از سوی دیگر به گستره آگاهی ما از این چالش‌ها اشاره دارد.

    وی با بیان اینکه هدف کلان 11 ضرورت فراگیری، امنیت، تاب‌آوری و پایداری شهرها و سکونت‌گاه‌ها را مطرح می‌کند، گفت: برای دستیابی به این هدف برای توسعه مسکن که امری پیچیده است نیازمند کوششی مشترک در سطح منطقه است.

    وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از این اهداف را نیاز به بهسازی دانست و گفت: رشد مهارگسیخته شهرها نیازمند برنامه‌ریزی یکپارچه و کارآمد برای توسعه هماهنگ تمامی طیف سکونت‌گاه‌ها از روستاهای کوچک تا کلان‌شهرهای بزرگ است که با این برنامه‌ریزی دسترسی همگان به مسکن ایمن تضمین خواهد شد.

    آخوندی ادامه داد: غفلت از این نیاز منجر به شکل‌گیری بافت‌های نابسامان و در نتیجه نیازی فوری به بازآفرینی شهری خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی