مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز مرمت قلعه تاریخی هنجن

عصر ساختمان- سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز از آغاز مرمت قلعه تاریخی هنجن در شهرستان نطنز خبر داد.

آغاز مرمت قلعه تاریخی هنجن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، حسین یزدانمهر گفت: مرمت قلعه تاریخی هنجن با اعتباری بالغ بر 300 میلیون ریال آغاز شده است.

    سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز اظهار داشت: قلعه تاریخی هنجن یکی از بناهای خشتی شاخص و ارزشمند شهرستان نطنز محسوب میشود و قرارگیری آن در ابتدای دره برزرود و جاده روستای تاریخی ابیانه و موقعیت محل ساخت آن با چشم اندازی زیبا اهمیت آن را دوچندان کرده است.

    یزدانمهر افزود: محور هنجن ابیانه بعنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان اصفهان مصوب گردیده است و روزانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی از این محور عبور، و از روستاهای موجود در این محور که همه آن‌ها جزء روستاهای هدف گردشگری (بویژه روستای تاریخی ابیانه) هستند، دیدن می‌کنند.

    یزدانمهر مرمت این قلعه تاریخی را از اولویت برنامه‌های مرمتی این اداره عنوان کرد و گفت: با پیگیریهای انجام شده مبلغ 300 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی جهت مرمت این بنا تخصیص و عملیات مرمتی آن توسط پیمانکار مربوطه آغاز شده است.

    یزدانمهر آوار برداری و پاکسازی قلعه، استحکام بخشی دیوارهای سنگی، تیرریزی سقف‌های چوبی، اجرای سقط پوش واجرا دیواره‌های خشتی را از جمله اقدامات در حال انجام جهت مرمت این بنای تاریخی عنوان کرد.

    شایان ذکر است که قلعه تاریخی هنجن به شماره 3479 در تاریخ 25 اسفند سال 79 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی