مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیادمسکن:

سقف کمک های بلاعوض روستاییان نیازمند به ۸۰ میلیون ریال افزایش یافته است

عصر ساختمان- معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی گفت: امسال با وجود کمبود منابع مالی سقف کمک های بلاعوض برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی را به ۸۰ میلیون ریال افزایش داده ایم.

سقف کمک های بلاعوض روستاییان نیازمند به ۸۰ میلیون ریال افزایش یافته است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا،  عزیزالله مهدیان با بیان اینکه منابع مالی کمک های بلاعوض بنیادمسکن از محل حساب 100 امام بسیار محدود است، افزود: اما تلاش ما این است که این کمک ها به برخی از روستائیان که آورده ای برای مقاوم سازی واحدهای خود ندارند، انجام شود.
    به گفته این مقام مسئول در بنیاد مسکن، سال گذشته سقف این کمک ها 40 میلیون ریال بود و در مجموع بنیاد مسکن موفق شد در سال 1395 به بیش از 140 هزار نفر از روستائیان نیازمند برای نوسازی واحدهای خود کمک هایی بین 10 تا 40 میلیون ریال ارایه دهد.
    معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش بینی کرد: امسال نیز کمک های بلاعوض بنیاد مسکن به روستاییانی که آورده ای برای نوسازی و یا مقاوم واحدهای خود ندارند به 14 و یا 15 هزار واحد برسد.
    مهدیان افزود: متاسفانه برخی از روستاییان به علت مشکلات مالی نتوانستند از تسهیلات بانکی استفاده کنند و خانه های آنها همچنان فرسوده و خطرناک است، لذا بنیاد مسکن این روستائیان را به مقاوم سازی واحدهای خود تشویق می کند.
    وی با بیان اینکه از 5 میلیون و 300 هزار واحد مسکن روستایی در کشور تاکنون 2 میلیون و 300 هزار واحد آن مقاوم سازی شده است، اظهار داشت: هم اکنون 43 و یا 44 درصد واحدهای مسکن روستایی در سطح کشور نوسازی و یا مقاوم سازی شده که بیش از 40 درصد آن با نظارت بنیاد مسکن انجام شده است.
    معاون بازسازی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره برنامه بنیاد برای مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی یادآورشد: برنامه بنیاد مسکن تا سال 1405 مقاوم سازی 75 درصد واحدهای مسکن روستایی در کشور است.
    به گفته مهدیان، از سال 84 تاکنون یک میلیون و 540 هزار واحد روستایی در سطح کشور نوسازی شده، 350 هزار واحد بازسازی شده و بخشی نیز توسط خود مردم در روستاها ساخته شده است.
     با حمایت دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم اکنون سالیانه 200 هزار واحد روستایی با استفاده از تسهیلات 180 تا 200 میلیون ریالی بانک های عامل نوسازی می شود.
    پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی درمناطق مرزی 200 میلیون ریال و برای سایر مناطق روستایی 180 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
    بازگشت تسهیلات پرداخت شده برای ساخت مسکن روستایی با سود 5 درصد و در اقساط 12 ساله است.
    براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 در سطح کشور 5 میلیون و 270 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که مقاوم سازی بقیه این واحدها نیز درحال پیگیری است.
    در قانون برنامه ششم توسعه کشور بازسازی سالیانه 200 هزار واحد مسکن روستایی در دستور کار قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی