مدیران خودروعصر اعتبار

سیاست جدید چشم بادامی ها؛

تقاضای چینی ها برای خرید مسکن استرالیایی روبه افزایش است

عصر ساختمان- در سال گذشته میلادی، چینی ها تقریبا ۲۴ میلیارد دلار بر روی املاک استرالیایی ها سرمایه گذاری کردند که انتظار می رود این رقم در سال ۲۰۱۷ میلادی، با افزایش روبرو شود.

تقاضای چینی ها برای خرید مسکن استرالیایی روبه افزایش است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از مهر، سرمایه گذاری خارجی چینی ها در سال گذشته میلادی برای خرید ملک در جهان، به 133 میلیارد و 700 میلیون دلار سید که در این میان، املاک استرالیایی بیشترین تقاضای چینی ها را برای خرید مسکن به خود اختصاص داد. 

    همچنین، آمارها نشان می دهد که سرمایه گذاران چینی در سال 2016 میلادی، به ارزش 23 میلیارد و 800 میلیون دلار از املاک استرالیایی را خریداری کردند؛ این در حالی است که این رقم برای سال 2015 میلادی 18 میلیارد و 400 میلیون دلار گزارش شده است.

    این در حالی است که برآورد می شود، تقاضای چینی ها برای خرید ملک در استرالیا برای سال جاری میلادی با افزایش بیشتری روبرو شود. 

    بر همین اساس، تقاضای چینی ها برای خرید مسکن در سه شهر ملبورن، سیدنی و بریزبین استرالیا بیشترین میزان را به خود اختصاص داده است و اغلب افزایش قیمت مسکن در استرالیا به روند صعودی سرمایه گذاری آنها برای خرید مسکن در این کشور نسبت داده می شود.

    همچنین قیمت مسکن در سال گذشته میلادی، 20 درصد در استرالیا افزایش یافت؛ ضمن اینکه چینی ها بیشترین منبع سرمایه گذاری خارجی در استرالیا محسوب می شوند. 

    بر پایه این گزارش، دولت استرالیا در ماه می سال جاری میلادی دسترسی خریداران خارجی به آپارتمان های این کشور را تا 50 درصد محدود کرد و برای آن دسته از مسکن هایی که حداقل 6 ماه از سال را بدون سکنه باشند، مالیات سنگینی وضع کرده است

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی