مدیران خودروعصر اعتبار

صرف تقویت تولیدکنندگان موجب رونق بازار مسکن نخواهد شد

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه‌ی مشاورین املاک کشور گفت:: صرف تقویت تولیدکنندگان موجب رونق بازار مسکن نخواهد شد.

صرف تقویت تولیدکنندگان موجب رونق بازار مسکن نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, حسام عُقبایی تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشورمان، استفاده از مجموعه روش‌های مختلف نظیر ترمیم بافت فرسوده، تولید مسکن استیجاری و اعطای تسهیلات ضروری است.
    وی اصولی‌ترین راه برای تولید و تقویت مسکن و نیز ایجاد توازن بین عرضه و تقاضا را در تقویت تولید کننده دانست و گفت:: باید تسهیلات به طور مستقیم در اختیار تولید کنندگان و انبوه سازان قرار گیرد چرا که در تمام دنیا رویّه به همین شکل بوده و هست.
    عقبایی افزود: در کشور ما روند تولید و انبوه سازی به سبک و سیاقی است که که متاسفانه افرادی غیر متخصص در حوزه‌ی انبوه سازی ورود کرده اند لذا طرح‌های تقویتی و پشتیبانی و حمایتی دولت کفاف رفع نیاز جامعه در این زمینه را نخواهد داد.
    رئیس اتحادیه‌ی مشاورین املاک کشور اذعان کرد: روش هایی نظیر استفاده از تسهیلات بانکی، تحریک تقاضا و بالا بردن قدرت خرید مردم بعنوان روش‌های ثانویه در بازارهای مسکن مطرح است، اما با توجه به شرایط فعلی کشورمان، استفاده از مجموعه روش‌های مختلفی نظیر ارائه‌ی تسهیلات و زمین، ترمیم بافت فرسوده، تقویت قشر انبوه سازان و تولید کنندگان، تولید مسکن استیجاری و اعطای تسهیلات دیربازده با سود کم که مستلزم برنامه ریزی کلان در حوزه سیاست‌های پولی و بانکی و اصلاح آن سیاست هاست ضرورت دارد لذا صرف تقویت تولیدکنندگان مسکن موجب رونق آن نخواهد شد.
    عُقبایی بکار گیری این مجموعه از روش‌ها را به منظور ایجاد توازن نسبی در حوزه‌ی مسکن بعنوان گام اول و تمرکز روی روش‌های اصولی را در جهت تقویت تولید کنندگان و انبوه سازان، گام دوم معرفی کرد.
    وی در پایان به موضوع صنعتی نبودن ساخت و ساز در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تغییر ساخت و ساز در کشورمان یکی دیگر از روش هایی است که باید به مجموعه روش‌های گفته شده اضافه شود چرا که ساخت و ساز (بویژه در پروژه‌ی ملی مسکن مهر) هنوز به روش سنّتی اجرا می‌شود و صنعتی سازی در ایران ورود پیدا نکرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو