مدیران خودروعصر اعتبار

۲ میلیون و ۱۰۰هزار مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شد

عصر ساختمان- مدیر کل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت که تاکنون ۲میلیون و ۱۰۰هزار مسکن روستایی معادل ۴۰ درصد از خانه های روستایی در حال استفاده کشور در برابر حوادث پیش بینی نشده ،مقاوم سازی شده اند.

۲ میلیون و ۱۰۰هزار مسکن روستایی کشور مقاوم سازی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل ازایرنا, حمیدرضا سهرابی  در گرگان اظهار داشت: طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در سطح کشور 5 میلیون و 270 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که مقاوم سازی بقیه این واحدها نیز درحال پیگیری است.
    وی گفت: طرح جامع مسکن روستایی نیز از سال 84 با کمک ویژه دولت در قالب بهسازی و پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت عملیاتی شد که از مجموع یک میلیون و700 هزار واحد که عقد قرارداد با بانک ها دارند، یک میلیون و 590 هزار واحد آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.
    سهرابی اضافه کرد: علاوه بر این، بنیاد مسکن 340 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از حوادث را در سطح کشور ساخته است.
    به گفته وی؛ تا قبل از سال 84 در سطح کشور 280 هزار واحد مسکونی مقاوم در برابر حوادث پیش بینی نشده وجود داشت.
    وی از تداوم بازسازی واحدهای مسکونی در قالب برنامه ششم توسعه همه جانبه نیز خبرداد و افزود: در این برنامه سالانه بازسازی 200 هزار واحد مسکن روستایی در دستور قرار دارد.
    مدیرکل مسکن روستایی یادآور شد که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تلاش دارد که تدوام طرح بازسازی سالانه 200 هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی کشور را در برنامه هفتم توسعه نیز گنجانده تا مسکن روستایی مقاوم سازی شده در سال 1405 به 75 درصد برسد.

    *پرداخت وام 200 میلیون ریالی ساخت مسکن روستایی
    سهرابی همچنین گفت که با مصوبه اواخر سال گذشته دولت، تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی برای هر واحد 180 تا 200میلیون ریال برای سال جاری تعین شده است.
    به گفته وی؛ پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت مسکن روستایی درمناطق مرزی 200 میلیون ریال و برای سایر مناطق روستایی 180 میلیون ریال در نظر گرفته شده است.
    وی افزود: بازگشت تسهیلات پرداخت شده برای ساخت مسکن روستایی با سود 5 درصد و در اقساط 12 ساله می باشد.
    سهرابی در ادامه سختگیری بانک ها در پرداخت تسهیلات به متقاضیان ساخت مسکن روستایی را از مشکلات در شتاب بخشیدن ارائه خدمات و مقاوم سازی برشمرد و از استانداران و فرمانداران خواست که برای رفع این مشکل بنیاد مسکن را همراهی کنند.

    *ساخت 3600 مسکن روستایی برای خانواده های دارای دو معلول به بالا
    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: این بنیاد ساخت 3 هزارو 600 واحد مسکن را درمناطق روستایی برای خانواده های دارای دو معلول به بالا در دستور کار دارد که تاکنون 900 واحد به این خانواده ها واگذار شده است.
    وی افزود: برای ساخت هر واحد حدود 380 - 360 میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده که 180 میلیون ریال آن بلاعوض بوده و از طریق بنیاد مستضعفان و سازمان بهزیستی تامین اعتبار می شود.
    سهرابی ادامه داد که همچنین از 2 هزار و 400 واحد که برای جذب تسهیلات به بانک ها معرفی شده اند عملیات اجرایی 2هزار و 200 واحد در دست انجام بوده و یکهزار و 600 واحد در مرحله نازک کاری قرار دارد.
     ساخت 11 هزار واحد مسکن در مناطق شهری و روستایی کشور برای خانواده های دو معلول به بالا از اواخر سال قبل در دستور کار قرار گرفته است.
    سهرابی همچنین برخوردار شدن حدود 60 درصد واحدهای مسکن روستایی کشور ازسند مالکیت، تخصیص اعتبار و عملیاتی شدن پرداخت تسهیلات از محل حساب 100 امام (ره) برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی مناطق محروم، افزایش 4.5 برابری تسهیلات قرض الحسنه بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی و تخصیص 150 میلیون ریال وام قرض الحسنه برای مرمت و احیای هر واحد مسکونی دارای ارزش معماری و میراث فرهنگی با هدف ترغیب بوم گردی را از برنامه های اجرایی در سال 96 برشمرد.
    مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز پنجشنبه به منظور بازدید از طرح های مسکن روستایی به استان مرزی گلستان واقع در شمال کشور سفر کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی