مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتر مسکن کمیته امداد:

مددجویان کمیته امداد ۴۰۰ میلیارد تومان اقساط معوقه دارند

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد از اقساط معوقه ۴۰۰ میلیارد تومانی مددجویان کمیته امداد به شبکه بانکی خبر داد و گفت: دولت باید برای بازپرداخت این مبلغ به کمیته امداد کمک کند.

مددجویان کمیته امداد ۴۰۰ میلیارد تومان اقساط معوقه دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، ابرهیم بازیان در بازدید از مناطق محروم استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، موضوع مسکن را در کانون توجهات کمیته امداد دانست و افزود: تمام تلاش ما حل مساله مسکن مددجویان است.

    وی ادامه داد: حدود 1.5 میلیون مددجوی مستمری بگیر تحت پوشش امداد هستند که 80 درصد آنها را خانوارهای یک یا 2 نفره تشکیل می دهند. این افراد بیشتر سالمند، روستایی، در مناطق محروم و یا سرپرست خانوار هستند.

    مدیرکل دفتر مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد تاکید کرد: از این 1.5 میلیون 100 هزار خانوار فاقد مسکن و اجاره نشین هستند که 65 درصد آنان در مناطق روستایی و مابقی در شهرها ساکن هستند.

    بازیان با بیان اینکه 300 هزار واحد مسکن خودمالک مددچویان نیازمند مقاوم سازی و بازسازی است، تاکید کرد: بخش عمده این موارد در مناطق روستایی است. امداد به طور کلی به دنبال توانمندسازی مددجویان است در این مسیر، داشتن مسکن تا حد زیادی هزینه های خانوار را کاهش می دهد زیرا بر اساس آمار رسمی کشور، 30 تا 60 درصد هزینه های خانوارهای فاقد مسکن، به تامین مسکن مربوط می شود.

    وی گفت: مسکن سبب توانمندسازی و ارتقای فرهنگی و اجتماعی افراد می شود به همین دلیل در نظر داریم دربرنامه 5 ساله ششم کمیته امداد، صف نیازمندان مسکن را بشکنیم.

    مدیرکل دفتر مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد ادامه داد: سیاست ما این است که با رعایت الگوی ایرانی اسلامی مسکن، وضع موجود مساکن خودمالکی مددجویان را بهبود بخشیم و در گام دیگر با احداث، خرید و کمک به ودیعه مسکن مدجویان، امکانات بهتری را در اختیار آنان قرار دهیم.

    بازیان اضافه کرد: در کلانشهرها باید با خرید و احداث مسکن این کار را جلو ببریم و همچنین در حاشیه شهرها با ارائه ودیعه مسکن مناسب، محل سکونت آنها را ارتقا ببخشیم.

    وی تاکید کرد: به دنبال تدوین الگوی مناسب مسکن با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقلیمی هر منطقه هستیم. همچنین امیدواریم در یک برنامه 3 تا 5 ساله مشکل مسکن مددجویان را رفع و رجوع کنیم.

    مدیرکل دفتر مسکن و مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه امسال 135 میلیارد ریال برای بخش مسکن در خراسان جنوبی پیش بینی شده است گفت: از این میزان 65 میلیارد ریال از بودجه دولتی و مابقی از محل زکات و کمک خیرین است.

    وی افزود: استان خراسان جنوبی از محروم ترین استانهای کشور است و این میزان محرومیت پیش از تقسیم استان خراسان هم وجود داشت. اما امسال قرار است برای هزار واحد مسکونی مددجویان تعمیرات لازم انجام شود و سرویس بهداشتی تعبیه شود. همچنین تامین 300 واحد مسکن شهری در دستور کار است که بیش از 2 برابر سال گذشته است.

    بازیان ادامه داد: مددجویان کمیته امداد 400 میلیارد تومان اقساط معوقه به شبکه بانکی دارند که لازم است دولت در این زمینه یاری کند. همچنین می توان از محل افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد، اقساط معوقه آنان را تسویه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی