مدیران خودروعصر اعتبار

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی:

۴۰۰ هزار مسکن مهر آماده تحویل کشور معطل مراحل فروش اقساطی است

عصر ساختمان- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: نزدیک به ۴۰۰ هزار مسکن مهر آماده تحویل کشور معطل مراحل فروش اقساطی است.

۴۰۰ هزار مسکن مهر آماده تحویل کشور معطل مراحل فروش اقساطی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، احمد اصغری مهرآبادی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح 650 واحد مسکن مهر پردیس، در جمع خبرنگاران در خصوص مشکل فروش اقساطی واحدهای مسکن مهر، گفت: ما موضوع فروش اقساطی را با بانک های عامل در میان گذاشته ایم و در حال مذاکره هستیم که بعد از این مراسم در بانک مسکن حضور پیدا می کنیم و امیدواریم بتوانیم تصمیمات خوبی اتخاذ کنیم.

    وی افزود: اما به هر حال اگر نتوانستیم به نتیجه خوبی برسیم هماهنگی های لازم صورت گرفته که واحدها به مردم تحویل داده شود و مردم نباید پس از این همه مدت که صاحب خانه شده اند باز هم منتظر بمانند.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: این تعدیل قضیه فروش اقساطی هم به نفع بانک است چون به منابع بانک سریعا بر می گردد هم به نفع مردم است که تحت فشار سود بیشتر قرار نمی گیرند.

    وی در خصوص افتتاح پروژه های شهر جدید پردیس، گفت: با تلاش همکاران عزیز پروژه های پردیس فعال شده است از اسفند تا امروز که مرحله افتتاح است و قرار شد هر ماه یک پروژه افتتاح شود.

    نماینده وزیر راه در پروژه مسکن مهر با بیان این که در بحث ساخت مسکن مهر مشکلی نداریم، گفت: در شهر جدید پردیس به دلیل موقعیت خاص زمین، بیشترین هزینه را برای آماده سازی زمین با میانگین بالای 20 میلیون تومان برای هر واحد انجام داده ایم، که بخش عمده این هزینه را دولت تقبل کرده است، در حالی که دولت هیچ وظیفه قانونی دراین زمینه ندارد.

    وی گفت: در قانون ساماندهی، مقرر شده بود که یک میلیون مردم از محل آورده نقدی برای آماده سازی زمین بدهند و یک میلیون نیز از محل تسهیلات پرداخت شود، یعنی کلا 2 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود، اما مابقی هزینه ها بر عهده دولت قرار گرفت و البته دولت هم کمک کرده و مشکلی نیست.

    مهرآبادی افزود: در سال گذشته با حمایت دولت 880 میلیارد تومان برای خدمات زیربنایی از محل خزانه اسلامی در اختیار وزارت نیرو قرار داده شد، 200 میلیارد تومان نیز از محل خزانه در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شد، که ما تمام این مبلغ را در اختیار شهرهای جدید قرار دادیم، از محل یارانه نیز کمک هایی به این شهرها شده است.

    وی گفت: همه ما مصمم هستیم که این پروژه ها را هرچه سریع تر به اتمام برسانیم، از نظر ساخت مشکلی نداریم، عقب ترین پروژه ما، پروژه پردیس به دلیل دیر شروع شدن و نیز مشکلات عدیده خود پردیس است، مابقی شهرها رو به اتمام است.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، بحث تحویل را مهم تر از اتمام واحدها دانست و گفت: در حال حاضر به طور میانگین 150 هزار واحد را به اتمام رسانده ایم، اما به دلیل عدم آماده بودن تاسیسات زیربنایی، تحویل نشده است، برای تحویل حتما باید تمام اقدامات زیربنایی انجام شده و سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه کمک کنند، تا پایان کار داده شود، اگر پایان کار گرفته نشود، فروش اقساطی با مشکل مواجه می شود.

    وی گفت: با شهردار عزیز پردیس، جلسه ای برای تسریع در ارائه پایان کار مسکن مهر پردیس داشتیم، ایشان وعده همکاری دادند و در حال طی این مراحل برای رسیدن به مرحله فروش اقساطی هستیم، تا زمانی که فروش اقساطی صورت نگیرد، تحویل واحدها انجام نمی شود، چون منابع باید برگردد، در نتیجه از همه دستگاه های مختلف تقاضای کمک برای تحویل داریم، در حال حاضر نزدیک به 400 هزار واحد مسکن مهر در پردیس به اتمام رسیده و آماده واگذاری است و تنها معطل یک سری مراحل فروش اقساطی هستیم.

    مهرآبادی افزود: بانک ها در پرداخت تسهیلات، بیمه و مالیات در موارد مربوط کمک کنند تا تحویل واحدها هرچه سریع تر انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی