مدیران خودروعصر اعتبار

تشکیل کمیته استانی سیاست‌گذاری میراث‌فرهنگی برای روستای تاریخی ابیانه

عصر ساختمان- مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان، در نشست بررسی طرح‌های میراث‌فرهنگی روستای ابیانه، از تشکیل کمیته استانی سیاست‌گذاری میراث‌فرهنگی روستای ابیانه خبر داد.

تشکیل کمیته استانی سیاست‌گذاری میراث‌فرهنگی برای روستای تاریخی ابیانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از میزان، نشست تخصصی در راستای بررسی طرح‌های میراث‌فرهنگی روستای ابیانه روز گذشته با حضور فریدون الهیاری مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان، ناصر طاهری معاون میراث‌فرهنگی استان، سیدعلی صالح درخشان مشاور مدیرکل در امور اجرایی، رضا علیرضائی رئیس شورای اسلامی روستای ابیانه و همچنین با حضور کارشناسان ارشد اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان برگزار شد.

    در این نشست فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان تأکید کرد: روستای ابیانه یکی از شاخص‌ترین روستاهای تاریخی کشور است که سالانه حدود 3 هزار گردشگر از آن بازدید به‌عمل می‌آورند، بنابراین لزوم حفظ و حراست از میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس آن و تسریع در روند تهیه پروندة این روستا برای ثبت جهانی آن بیش از گذشته احساس می‌شود.

    وی اضافه کرد: با ارتقای پایگاه استانی حفاظت این روستا به پایگاه ملی، امیدوار هستیم بتوانیم چه در حوزه مالی و چه در حوزه پژوهشی با یاری دوستداران میراث‌فرهنگی این روستا هر چه سریع‌تر مقدمات ثبت جهانی این روستا را فراهم کنیم.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان در بخشی دیگری از سخنانش خطاب به رئیس شورای اسلامی روستای ابیانه تأکید کرد:خوشبختانه در ساختار اداری این روستا اعم از شورا و دهیاری، جمعی از فرهیختگان فلات مرکزی ایران حضور دارند و همین نکته ما را در حفاظت از میراث‌فرهنگی این روستا دل گرم می‌کند.

    الله‌یاری ادامه داد: همگی ما برای حفاظت از میراث‌فرهنگی ابیانه وظیفه داریم تا با بروز خلاقیت، نوعی مدیریت اجتماعی را اجرا کنیم که بر اساس آن تمام نهادها، ارگان‌ها و دوست‌داران میراث‌فرهنگی حول یک محور گردهم بیایند و به حفاظت از این روستای ارزشمند تاریخی همت گمارند، بنابراین تشکیل کمیته سیاست‌گذاری حفاظت از میراث‌فرهنگی امروز و با عضویت نهادها، ارگان‌ها، فرهیختگان و کارشناسان ارشد سازمان میراث‌فرهنگی به‌تصویب رسید تا از این طریق با حفاظت از میراث‌فرهنگی ابیانه و تسریع در فعالیت‌های میراثی گامی اجرایی به‌سوی ثبت جهانی این روستای تاریخی برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار