مدیران خودروعصر اعتبار

۱۰۵ چاه غیرمجاز در تهران بسته شد

عصر ساختمان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران از بسته شدن ۱۰۵ حلقه چاه غیرمجاز در سه ماه نخست امسال در استان تهران خبر داد و گفت: با این اقدام از خروج سالیانه حدود ۲ میلیون متر مکعب آب از سفره های آب زیرزمینی جلوگیری شد.

۱۰۵ چاه غیرمجاز در تهران بسته شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، شرکت آب منطقه ای تهران، «محمدرضا خانیکی» افزود: این چاه ها در جمع 100 لیتر بر ثانیه برداشت داشتند.

    وی اعلام کرد در سه ماه نخست 255 حلقه چاه غیر مجاز نیز شناسایی و از حفر 25 حلقه چاه غیرمجاز جلوگیری شد.

    این مسوول گفت: در سه ماه نخست امسال 843 حلقه از چاه های محدوده استان تهران توسط گروه های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه ای تهران کنترل شد و بهره برداری از آنها ادامه یافت.

    به گفته وی، در این سه ماه 18 دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف و به پارکینگ های مربوط به این بخش منتقل شد.

    خانیکی از گشت و بازرسی منظم و دوره ای در مسیر رودخانه های استان تهران و آزادسازی 24 هزار و 385 مترمربع از بستر این رودخانه ها با اخذ دستور قضایی و همراهی نیروی انتظامی خبر داد.

    معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران همچنین اعلام کرد: در سه ماهه نخست امسال 24 عدد کنتور هوشمند روی چاه های کشاورزی استان تهران نصب شد.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران چندی پیش از هوشمندسازی 525 حلقه چاه آب تا پایان امسال خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در امسال سه هزار حلقه چاه در محدوده عملکرد این شرکت باید پر و بسته شود که تاکنون برخی از آنها مسدود شده است.

    «محمد رضا بختیاری» تاکید کرد باید علاوه بر بستن چاه های غیرمجاز، برداشت چاه های مجاز را هم کنترل کرد؛ چرا که بعضی از این چاه های مجاز، اضافه برداشت دارند و بعضی ها هم اضافه برداشت ندارند که باید برداشت آنها هم محدود شود.

    شرکت آب منطقه ای تهران برای مبارزه با آنچه در این دشت ها رخ می دهد،‌ سه اقدام «بستن چاه های غیر مجاز»،‌ «نصب کنتورهای هوشمند» و «تغذیه مصنوعی» را در دستور کار خود قرار داده است.

    در دولت یازدهم 22 جلسه شورای عالی آب کشور به ریاست رئیس جمهوری یا معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شد که در 20 سال گذشته بی سابقه بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو