مدیران خودروعصر اعتبار

معاون فرهنگی میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان:

طرح ویژه بافت تاریخی بندرکنگ تهیه می شود/۴۱ اثر بازسازی می شود

عصر ساختمان- معاون فرهنگی میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان به دلیل ارزشهای معماری و فرهنگی بافت تاریخی شهر کنگ، طرح ویژه این بافت تهیه می شود.

طرح ویژه بافت تاریخی بندرکنگ تهیه می شود/۴۱ اثر بازسازی می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، اشکان مختاری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: در راستای تهیه طرح متناسب با بافت تاریخی بندر کنگ، جلسه مشورتی و راهبردی طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی کنگ با حضور دکتر گورانی مدیریت شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان و کارشناسان فنی این اداره کل برگزار شد.

    وی با بیان اینکه هدف از این طرح حفظ بافت تاریخی بندرکنگ به دلیل ارزش های معماری سنتی، بومی و فرهنگی آن است، افزود: 10 اثر تاریخی در این بافت در فهرست آثار ملی ثبت شده که شامل مجموعه بافت قدیم، مسجد، برکه، زیارتگاه، خانه تاریخی و قلعه می باشد.

    مختاری ادامه داد: تدوین و ابلاغ طرح ویژه این امکان را مهیا می سازد که توسعه شهری در این بندر تاریخی کمترین آسیب را به بافت تاریخی منحصر به فرد کنگ وارد می سازد و از طرفی با حفظ الگوهای معماری، شهرسازی بومی و سنتی بافت تاریخی در جهت توسعه شهری بندرکنگ ایجاد نماید.

    وی افزود: بافت تاریخی بندرکنگ از معدود بافت های تاریخی است که زندگی در آن جریان داشته و ما شاهد پویایی و جریان زندگی در  گذرهای این بافت تاریخی هستیم.

    معاون فرهنگی میراث فرهنگی و گردشگری هرمزگان در ادامه با اعلام بازسازی و مرمت 41 اثر تاریخی در استان هرمزگان گفت: برای مرمت این آثار 480 میلیون تومان اعتبار اختصاص‌یافته است و عملیات اجرایی مطالعه و تعمیر این بناهای تاریخی از ابتدای مرداد آغاز می‌شود.

    مختاری افزود: مرمت پل لاتیدان، طرح مطالعه خانه فکری و حمام گله‌داری، مرمت فرودگاه قدیم بندرلنگه، معبد عشاق در بندرسیریک، مطالعات بافت تاریخی، مرمت مسجد جامع بستک و معبد هندوها از مهم‌ترین این آثار است.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: مرمت بناهای تاریخی در هرمزگان تا دو سال آینده ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی