مدیران خودروعصر اعتبار

سرخو:

تکمیل ایستگاه‌های"خط هفت" مترو یک‌سال زمان می‌برد

عصر ساختمان- رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:‌ با توجه به اینکه افتتاح هر ایستگاه در خط هفت مترو یک ماه زمان می برد؛ تکمیل ایستگاه های این خط یک سال زمان لازم دارد.

تکمیل ایستگاه‌های"خط هفت" مترو یک‌سال زمان می‌برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، محسن سرخو در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله در نیمه دوم سال 92 تاکید کرد: در بودجه های سالانه انصافا شورای چهارم اهتمام جدی به توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو داشته اما در شهرداری اعتبارات سینوسی تخصیص یافته است.

    وی ادامه داد؛ متاسفانه در شش ماهه دوم سال 93 و شش ماهه اول سال 94 کار کند پیشرفت کرد. اما با تمهیداتی که در سال گذشته اندیشیده شد کار اوج گرفت. اگر این وقفه یک ساله را نداشتیم الان عقب افتادگی ها نسبت به برنامه پنج ساله حادث نمی شد و طبق برنامه پیش می رفتیم.

    سرخو تاکید کرد: علی رقم اینکه نتوانستیم به سطح برنامه برسیم می توانیم بگوییم بیش از دو برابر شورای سوم و قبل از آن نسبت به توسعه مترو اهتمام بوده است. توسعه مترو یعنی کاهش آلودگی هوا و ترافیک بخصوص خطوط شش و هفت دو خطی هستند که امیدواریم بزرگراه های اصلی شرقی ـ غربی مثل حکیم و همت و بزرگراه های شمالی ـ جنوبی مثل یادگار و چمران ترافیک کاهش پیدا کند.

    رئیس کمیته حمل و نقل شورا اضافه کرد:‌ اینکه پروژه ای را در خط هفت به بهره برداری برسانیم و یک ششم ایستگاه ها قابل بهره برداری باشد حکایت از این دارد که در برخی از ایستگاه ها تملک انجام نشده و اگر ماهی یک ایستگاه وارد مدار می شود تکمیل ایستگاه های این خط یعنی 12 ایستگاه حدود یک سال زمان می برد.

    وی به دیگر ایرادات خط هفت مترو اشاره کرد و گفت:‌ برخی از ایستگاه های بهره برداری شده به دلیل تلاقی خطوط موجود؛ از نظر تراز با قطاری که وارد می شود در خط هفت تطبیق دقیق ندارند . این ایرادات باید به سرعت اصلاح شوند و این خیلی کار دشواری نیست.

    سرخو تاکید کرد: اگر خط پرند راه اندازی شود جدا از موضوع فرودگاه یکی از معضلات تهران یعنی هجوم خودروهای شخصی از شهرک های اقماری به تهران حل خواهد شد. حدود 30 درصد تردد های شخصی مربوط به غیرساکنین شهر تهران است و این خط معضل جدی برای شهر تهران می تواند حل کند.

    او در پایان گفت:‌نامگذاری خط هشت اشتباه است. بر اساس برنامه پنج ساله این خط هشت نیست و توسعه خط یک است که ادامه آن به شهر پرند می روند و خط هشت خط دیگری است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو