مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بازسازی مسکن روستایی کشور:

۴۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی شده است

عصر ساختمان:معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: با اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک تاکنون یک میلیون و ۵۱۱ هزار واحد روستایی معادل ۴۰ درصد مقاوم سازی شده است.

۴۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور مقاوم سازی شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از مهر، عزیزالله مهدیان روز یکشنبه در سفر یک روزه به قزوین برای بازدید از طرح های بازسازی مسکن روستایی استان در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گفت:درکشورحدود 23 میلیون نفر جمعیت روستایی داریم که این افراد درپنج میلیون و 200 هزار واحدمسکونی اقامت دارند.

    وی افزود: واحدهای مسکن روستایی در بیش از 37 هزار روستای بالای 20 خانوار ساخته شده که بخشی از آنها نیازمند نوسازی و مقاوم سازی است.

    مهدیان تصریح کرد: از ابتدای برنامه چهارم توسعه که طرح بهسازی مسکن روستایی آغاز شد بررسی ها نشان می داد که حدود 85 درصد خانه های روستایی غیر مقاوم است که مقرر شد با اعطای تسهیلات بانکی ارزان قیمت با کمک روستاییان نسبت به مقاوم سازی و نوسازی واحدها اقدام شود.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور بیان کرد: از نگاه کارشناسی واحدهایی که دارای سازه بوده و در مقابل زلزله مقاوم باشند و یا هر واحدی که با مصالح با دوام و طراحی فنی و زیر نظر مهندسی ساخته شود مقاوم است که در این راستا حدود 15 درصد واحدها دارای این استحکام تشخیص داده شدند.

    85 درصد منازل روستایی کشور آسیب پذیرند

    مهدیان بیان کرد: در شرایطی که 85 درصد منازل روستایی آسیب پذیر تشخیص داده شدند برای نوسازی و مقاوم سازی آنها برنامه مدونی پیش بینی شد که تاکنون دو میلیون و 160 هزار واحد تسهیلات بانکی دریافت کرده اند.

    وی اضافه کرد: برای نوسازی و مقام سازی این واحدها بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که تعداد یک میلیون و 705 هزار واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده اند.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهارداشت: از مجموع واحدهای تحت پوشش این طرح یک میلیون و 511 هزار واحد روستایی به اتمام رسیده و مابقی در دست اجراست و بخشی نیز از اجرای طرح انصراف داده اند.

    وی گفت: در طول 10 سال گذشته میزان واحدهای مقاوم از 15 درصد به 40 درصد رسیده است که این طرح تا 10 سال آینده باید به دوبرابر برسد.

    مهدیان یادآورشد: برای مقاوم سازی این واحدها بیش از 13 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات به مردم داده شده که این وام ها تا سقف 15 میلیون تومان با سود کم پرداخت شده است.

    پایان کار یک میلیون و 860 هزار مسکن روستایی

    وی اظهارداشت: از سال 84 تاکنون یک میلیون و 860 هزار واحد مسکونی روستایی پایان کار گرفته است.

    وی تصریح کرد: امسال هم 68 هزار واحد مسکن روستایی برای عقد قرارداد آماده شده اند که به دلیل گرفتن ضمانت مشکلاتی در اعطای تسهیلات ایجاد شده که در صدد رفع آن هستیم.

    مهدیان گفت: تا پایان سال 1405 قرار است سالانه 200 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور نوسازی و مقاوم سازی شود تا بتوانیم 75 درصد خانه های آسیب پذیر را در برابر حوادث مقاوم کنیم.

    وی بیان کرد: آثار نوسازی و مقاوم سازی واحدهای روستایی در سالهای گذشته بخوبی نمایان شده و در حوادث زلزله در ورزقان و ایلام میزان تخریب و آسیب پذیری منازل روستایی به حداقل کاهش یافته که بیانگر موفقیت طرح است.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: بازپرداخت روستاییان در خصوص اقساط و گرفتن وثیقه های ضمانت در زمینه تسهیلات مشکل ساز شده که پیگیر حل آن هستیم تا روند پرداخت تسهیلات تسریع شود.

    50 درصد خانه های روستایی استان قزوین مقاوم است

    وی یادآورشد: در برخی مناطق کشور مانند خراسان رضوی و فارس وضعیت آسیب پذیری خانه های روستایی بالاست و در استان قزوین بیش از 50 درصد واحدها مقاوم است و شر ایط بهتری دارد.

    مهدیان در خصوص جابجایی روستاهایی که در معرض رانش زمین قرار دارند هم گفت: به طور کلی با جابجایی روستاهامخالفیم امادربرخی روستا های مناطقی مانند سیستان و بلوچستان و جنوب شرق کشور که در مسیرهای رودخانه و مناطق در خطر رانش ساخته شده اند باید این جابجایی بناچار انجام شود که در صورت این کار نزدیکترین مکان انتخاب می شود.

    وی یادآورشد: امسال نیز 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی روستایی در کشور اختصاص داده شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار