مدیران خودروعصر اعتبار

تهران میزبان نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته

عصر ساختمان- نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطهاز ۱۹ الی ۲۲ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد و در آن ده ها شرکت داخلی و خارجی جدیدترین و نوین ترین تولیدات و خدمات خود را ارائه و در معرض دید علاقمندان قرار می دهند.

تهران میزبان نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایلنا، در این نمایشگاه بیش از 240 شرکت داخلی و خارجی از جمهوری اسلامی ایران و 8 کشور مختلف جهان حضور و مشارکت دارند که از این تعداد 180 شرکت داخلی و 60 شرکت دیگر هم خارجی و از کشورهای آلمان، ایتالیا، هند، چین، ترکیه، افغانستان، یونانوکرهجنوبی هستند.

    در نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته که در فضایی بالغ بر 20 هزار متر مربع در سالن های6-7-8-9-10-27و فضای باز نمایشگاهی برگزار می‌شود؛ تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

    نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌های تزئینی، معدن، ماشین آلات و تجهیزات مربوطهدر چهار بخش اصلی اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات برگزار می‌شود و در آن کارخانجات سنگبری، معادن سنگ، سازندگان ماشین آلات معدن و حفاری و فرآوری سنگ، تولید کنندگان ابزارآلات فرآوری معدن و صادرکنندگان و وارد کنندگان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

    قرار است همزمان با برگزاری این نمایشگاه؛ هیئت‌های بازرگانی، تجاری و سرمایه گذاری کشورهای چین، پاکستان، روسیه، ایتالیا، ترکیه و افغانستان با حضور در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران، ضمن بازدید از سالن‌ها و غرفه‌های نمایشگاهی؛ با تولید کنندگان، تجار، بازرگانان و انجمن‌های تولیدی سنگ کشورمان وارد مذاکرات تجاری شوند.

    نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن و ماشین‌آلات وابسته با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران به نام انجمن سنگ ایران و از سوی شرکت روشان روز برگزار می‌شود.

    برگزاری همایش بین المللی سنگ باشرکت روسای انجمن سنگ کشورهای ایتالیا، هند، ترکیه، روسیه و چین؛ برگزاری سمینارمعماری باحضورمطرح ترین معماران کشور ودانشجویان معماری  و اجرای معماری پارامتر یک درزمان برگزاری نمایشگاه توسط دانشجویان معماری با نظارت اساتید دانشگاه در محل نمایشگاه و انتخاب غرفه بر‌تر توسط اساتید معماری و طراحی داخلی؛ از جمله برنامه‌های جانبی نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ‌، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات است.

    یافتن بازارهای جدید و توسعه صادرات مواد سنگی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای مختلف جهان، تلاش برای رونق و توسعه تولید ملی، بهبود فضای کسب و کار و معرفی ظرفیت‏های کشورمان در حوزه اینصنعتبرایجهانیان برخی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

    سنگ و فعالیت بر روی آن در ایران سابقه 4هزار ساله دارد و کشور ما دارای ذخایر عظیم انواع سنگ مختلف تزئینی است به نحوی که در حال حاضر ایران چهارمین ذخایر بزرگ معدن‌های سنگ جهان را در اختیار دارد.

    باید به این نکته هم اشاره کرد که در سال 1368 فقط 330 معدن در کشور وجود داشت اما امروز در کشورما هزار و 800معدن با 6000 کارخانه سنگبری وجود دارد با این همه، سهم ما از صادرات سنگ‌های تزئینی ناچیز است. صادرات سنگ خام و سنگ فرآوری کشورمان حدود 200 میلیون دلار است که سنگ خام بیشترین حجم صادراتی را دارد و متاسفانه سنگ فرآوری شده، نقش بسیار کمرنگی در صادرات دارد. البته برنامه‌ریزی شده است که در یک برنامه 5 ساله این رقم به 2 میلیارد دلار افزایش یابد.

    جمهوری اسلامی ایران بیش از 60 میلیارد تن ذخایر مواد معدنی دارد که چهارمیلیارد تن آن ذخایر سنگ‏های تزیینی است لذا برگزاری این نمایشگاه فرصتی است تا در چهارچوب اقتصاد مقاومتی، تلاش شود تا صنعت معدن را جایگزین صنعت نفت کرد.

    علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر این نمایشگاه به پایگاه اینترنتی www. irsestonefair. com مراجعه کنند و یا با تلفن‌های 88743595-9ستاد برگزاری نمایشگاه تماس حاصل کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار