مدیران خودروعصر اعتبار

یک تولیدکننده سنگ:

صنعت سنگ با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند

عصر ساختمان- حیدرزاده بیوکی گفت: در منطقه یزد تقریبا ۷۰ درصد واحدها در رکود به سر برده و تولید خود را نسبت به ۳ سال پیش ۶۵ تا ۷۰ درصد کاهش داده‌اند.

صنعت سنگ با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از نسیم آنلاین، امیرحسین حیدرزاده بیوکی، عضو اتاق بازرگانی یزد و تولید کننده سنگ  بیان داشت: در داخل کشور بازار سنگ وضعیت مناسبی ندارد و بنابراین تمامی همکاران بنده در تلاش هستند تا بخش صادرات را فعال تر کنند تا از این طریق محصولات تولیدی خود را در بازارهای خارج عرضه نمایند.

    وی گفت:صادرات کاهش یافته، در کل هم سنگ‌های فرآوری و هم سنگ‌های بریده قبل از رکود صادر می‌شد اما صادرات سنگ‌های خام نسبت به سنگ‌های بریده بیشتر بود اما سال گذشته هیچ گونه صادراتی نداشتیم و می توان گفت میزان صادراتمان به صفر رسیده بود.

    عضو اتاق بازرگانی تأکید کرد: بازار صادرات سنگ‌های تزئینی کوپ به دست ترکیه، مصر و عمان افتاده از آن طرف هیچ گونه زیرساختی هم برای داشتن تکنولوژی برای تولید سنگ های فرآوری در نظر نگرفته اند که حداقل کارخانه ها بتوانند سنگ فرآوری را صادر نمایند.

    این تولیدکننده سنگ در ادامه خاطرنشان کرد: امسال واحدهای تولیدکننده سنگ تصمیم گرفتند تا در قالب کنسرسیوم های صادراتی در بازارهای هدف سرمایه گذاری کنند و امیدوار هستیم که دیگر واحدها نیز به جمع ما بپیوندند زیرا اگر صادرات انجام ندهیم وضعیتمان از قبل هم بدتر خواهد شد.

    وی افزود: خارج نشدن از رکود بلند مدت، بازار سنگ را دچار مشکل کرده به طوری که به جرأت می‌توان گفت یک سال است که تولید کاهش چشمگیری داشته است و اکثر واحدها با توان ظرفیت 30 تا 40 درصدی خود تولید می‌کنند.

    حیدرزاده بیوکی تصریح کرد: در منطقه یزد هم تقریبا 70 درصد واحدها در رکود به سر برده و تولید خود را نسبت به 3 سال پیش 65 تا 70 درصد کاهش داده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی