مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی فارس تشریح کرد:

پرونده مسکن مهر فارس تا پایان شهریور بسته می‌شود

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی فارس با بیان اینکه در شیراز حدود ۲۰ سکونتگاه غیررسمی شامل ۱۰ محله هدف شناسایی شده است، گفت: راه‌اندازی هفت خانه محله از اقدامات انجام شده دراین محلات هدف است.

پرونده مسکن مهر فارس تا پایان شهریور بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از افتتاح بخش‌هایی از بزرگراه‌های شیراز - بندرعباس و شیراز - لار درهفته دولت خبر داد و بابیان اینکه تا پایان شهریور پرونده مسکن مهر این استان بسته می‌شود، گفت: گروه مهندسین مشاور بین‌المللی از فنلاند و ایتالیا مطالعات اولیه را برای تهیه طرح جامع بافت تاریخی شیراز انجام داده‌اند.
    فیروز تکاور، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس  درمعرفی مهمترین برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل درحوزه‌های مختلف عنوان کرد: مهمترین پروژه راهسازی استان آزادراه شیراز – اصفهان به طول 227 کیلومتر است که تمام هفت قطعه آن بدون مشکل مالی در دست اجراست و تا پایان سال 97 به بهره‌برداری خواهد رسید.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس افزود: این پروژه در نهایت مسیر دو کلانشهر شیراز و اصفهان به‌عنوان یکی از پرترددترین راه‌های کشور را 130کیلومتر کوتاه‌تر خواهد کرد.

    وی همچنین با بیان اینکه  اجرای پروژه شیراز – اهواز سال 92 شروع شده و تا پایان سال 97 افتتاح می‌شود، گفت: چهار قطعه از این پروژه به طول 225 کیلومتر در استان فارس قرار دارد. بزرگراه شیراز – بوشهر نیز 200 کیلومتر طول دارد که افتتاح آن به کاهش 100 کیلومتر از مسافت این شهرها منجر خواهد شد.

    تکاور با اشاره به پیشرفت 80 درصدی احداث بزرگراه شیراز – جهرم – لار افزود: این محور 160 کیلومتر طول دارد که 125 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و 35 کیلومتر نیز دردست اجراست که هفته دولت 20 کیلومتر  آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس به پیشرفت 55 درصدی ساخت بزرگراه فسا – استهبان – نیریز – سیرجان نیز اشاره کرد و گفت: طول این بزرگراه در استان فارس 200کیلومتر است که 110 کیلومتر آن افتتاح شده و ساخت 30 کیلومتر در دست اجراست که هفته دولت پنج کیلومتر و تا پایان امسال 20 کیلومتر آن زیر بار ترافیک خواهد رفت.

    وی افزود: طول پروژه شیراز – فسا – داراب – بندرعباس 350 کیلومتر است که 170کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و 60 کیلومتر در دست اجراست که هفته دولت 10 کیلومتر و 20 کیلومتر نیز تا پایان سال به ‌بهره‌برداری می‌رسد. بزرگراه جهرم – لار 55 کیلومتر طول دارد که 13 کیلومتر آن در دست اجراست و تا پایان امسال افتتاح می‌شود.

    تحویل تمام واحدهای مسکن مهر استان درنیمه نخست امسال

    وی همچنین در تبیین وضعیت مسکن مهر استان عنوان کرد: از 111 هزار واحد مسکن مهر درتعهد این اداره‌کل بیش از 98 هزار واحد تحویل شده و 13 هزار واحد باقی مانده که تا پایان شهریور تحویل می‌شوند.

    مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: در بحث تکمیل پروژه‌های مسکن مهر اولویت تکمیل ساختمان‌ها و واحدهای مسکونی است و بعد به بحث روبنایی و زیر بنایی پرداخته شود. اجرای پروژه‌ها باید در کیفیت بسیار دقت شود برای اینکه ما امانتدار اموال مردم هستیم و راه‌ها باید با کیفیت بسیار بالایی احداث شوند و کمیت نباید فدای کیفیت شود.

    نوسازی و احیای بافت ناکارآمد شهری مرکز استان

    تکاور همچنین با بیان اینکه بیش از 35 درصد جمعیت شهر شیراز با مساحت 1700 هکتار به بافت ناکارآمد اختصاص دارد، عنوان کرد: نوسازی و احیای بافت ناکارآمد شیراز از برنامه‌های اصلی اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس است.

    وی توضیح داد: با توجه به منحصر به فرد بودن بافت تاریخی شیراز به منظور حفاظت و ارتقای کیفیت آن قرارداد تهیه طرح جامع با گروه مهندسین مشاور بین‌المللی از فنلاند و ایتالیا منعقد و مطالعات اولیه و برداشت‌های وسیع میدانی انجام شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: از سوی دیگر با 12 میلیارد ریال اعتبار بدنه سازی ضلع شرقی محله سنگ سیاه از جنب سازمان احیا و نوسازی شهرداری تا امامزاده سید تاج‌الدین غریب(ع) به اتمام رسیده و پروژه بدنه‌سازی ضلع غربی نیز 13 میلیارد ریال هزینه دارد که به رشد 55 درصدی رسیده است.

    تکاور با بیان اینکه شش پروژه مشارکتی درسکونتگاه‌های غیررسمی شیراز دردست اجراست، گفت: پس از شناسایی معضلات و نیازهای ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌ای شهر شیراز پروژه‌هایی برای هریک از محلات تعریف و مبلغ 180 میلیارد ریال بر اساس توافق‌نامه مبادله شده تامین اعتبار شده است.

    وی همچنین عنوان کرد: سال گذشته 1418 واحد مسکونی برای اخذ تسهیلات بافت ناکارآمد شهری معرفی شده‌اند. همچنین تعداد 15 دفتر تسهیل‌گری درمحلات هدف تاسیس شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی