مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر عامل صنایع کاشی تبریز در گفت و گو با عصر ساختمان عنوان کرد:

ایجاد رقابت ناسالم به دلیل عدم همکاری مدیران واحدهای تولیدی با انجمن

عصر ساختمان- صدها کارخانه تولید کاشی و سرامیک بدون کارشناسی و مطالعه تاسیس شده اند و اکثر مدیران این کارخانه ها هیچ گونه تجربه کاری و تخصصی در این صنعت ندارند.این افراد بدون مطالعه سرمایه های ملی این کشور را در زمین و ساختمان و ماشین آلات معطل کرده اند که امروز با خسارت های بسیار سنگین به عنوان بدهکاران معوقه گرفتار بهره های سنگین بانک ها شده اند .

ایجاد رقابت ناسالم به دلیل عدم همکاری مدیران واحدهای تولیدی با انجمن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱:۰۰

    صنایع کاشی تبریز از سال 1377 با مدیریت صمد حسن زاده شروع به فعالیت کرده  و در طی دوران 17 ساله مدیریت خود توانسته تا امروز نوسازی و تکنولوژی کارخانه را جهت حضور در بازارهای جهانی و رقابت در داخل کشور با پیشرفته ترین تکنولوژی جهان همسان کند. کاشی تبریزامروز به عنوان یک واحد نمونه برتر کشور با صد در صد ظرفیت مشغول به کار  است.
    این شرکت به  دلیل حفظ کیفیت پایدار و تنوع تولیدات امروز توانسته است با بیشتر کارخانجات بزرگ جهانی رقابت کند و به همین جهت در قسمتی از تولیدات خود با یک برند اسپانیایی تولید و در خارج و داخل کشور به بازار عرضه کند. واحد صنایع کاشی تبریز در تمام استان ها شبکه توزیع و نمایندگی فروش دارد و در کشور های آلمان ، هلند ، اتریش ،پاکستان، عراق ،ازبکستان و استرالیا مراکز پخش و نمایندگی دارد.صمد حسن زاده مدیرعامل این شرکت در گفتگو با خبرنگار پایشگاه خبری عصر ساختمان توضیحاتی در خصوص صنعت کاشی و سرامیک ارایه داد:
    با توجه به وضعیت رکودی اقتصاد کشور بازار کاشی و سرامیک را چگونه ارزیابی می کنید؟
    جمهوری اسلامی ایران چند سال است به دلیل تحریم ،نداشتن استراتژی در صنعت کشور و سیاست های اشتباهی که در سالهای قبل اتخاذ شد؛ با بدترین و سخت ترین شرایط اقتصادی مواجه است . صنعت کاشی و سرامیک جزء یکی از صنایعی است که بیشتر از سایر صنایع در این موضوع خسارت دیده و با رکود تولید و تعطیلی کارخانجات مواجه شده است .
    صدها کارخانه تولید کاشی و سرامیک بدون کارشناسی و مطالعه تاسیس شده اند و اکثر مدیران این کارخانه ها هیچ گونه تجربه کاری و تخصصی در این صنعت ندارند.این افراد  بدون مطالعه سرمایه های ملی این کشور را  در  زمین و ساختمان و ماشین آلات معطل کرده اند که امروز با خسارت های بسیار سنگین به عنوان بدهکاران معوقه گرفتار  بهره های سنگین بانک ها شده اند .
    لغو تحریم ها و ورود شرکت های خارجی برای صنعت کاشی و سرامیک مفید خواهد بود؟ بازار را بعد از اجرایی شدن برجام چگونه ارزیابی می کنید؟
    من اعتقاد دارم به دلیل بار ارزی ناچیزی که ین صنعت برای دولت در تامین مواد اولیه دارد؛ اگر در حوزه ساختمان سازی توجه و برنامه ریزی اساسی انجام شود و موضوع تحریم از کشور بر طرف و تعامل سیاسی کشور با کشور های خارجی اصلاح شود این محصول می تواند به عنوان یک کالای صادراتی برای کشور ثروت خوبی فراهم کند .
    چه مشکلاتی در این حوزه وجود دارد و راهکاری برای حل این مشکلات دارید؟
    صنعت کاشی و سرامیک در ایران در 15 سال گذشته رونق و توسعه پیدا کرده است، لذا بیشتر واحد های تولیدی با تکنولوژی جدید و ماشین آلات پیشرفته جهانی مجهز  هستند. این کارخانه ها می توانند کالایی با کیفیت بالا تولید، و در بازارهای جهانی با قیمت مناسب به رقابت بپردازند.
    متاسفانه عدم همکاری مدیران واحد ها با سیاست ها ی انجمن و تشکل های صنفی در یک رقابت ناسالم بازارهای داخلی و خارجی را تخریب می کند، نیاز بازارهای داخلی یک رقم محدودی است. دپو کردن محصول بی کیفیت در انبار های فروشندگان جز تخریب و بد فرهنگی در حوزه فروش و توزیع هیچ گونه مشکلی را حل نخواهد کرد . همچنین حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه های خارجی و بازارهای جهانی قطعا نتیجه خوبی برای کل صنعت در بر خواهد داشت. برای تحقق این موضوع دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند و در این وضعیت بحرانی تامین نقدینگی و پرداخت درصدی از هزینه حضور در نمایشگاه های کشورهای خارجی را به عهده بگیرد.
    دولت چه حمایت هایی می تواند از این بخش انجام دهد؟
    با توجه به این که واحد های تولید کاشی و سرامیک نیروی کار بیشتری نیاز دارند و در موضوع اشتغال نقش بسیار موثری دارند باید توجه بیشتری از سوی دولت صورت بگیرد. نیاز داخل کشور در حد یک سوم ظرفیت های تولیدی آن است لذا دولت باید با حمایت بیشتر، بازارهای صادراتی را برای این کالا فراهم کند که آن هم مستلزم تامین نقدینگی با بهره های بانکی کم است که واحد ها بتوانند با قیمت های مناسب با رقبای خارجی در بازارهای بین المللی رقابت  کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار