مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی :

بازار مسکن در حال خروج از رکود است

نرخ سود بانک‌ها نیز با لغو تحریم‌ها کاهش می‌یابد

عصر ساختمان:وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در ۲ ماه گذشته معاملات مسکن ۱۱ درصد رشد داشته است، گفت: آمار رشد معاملات نشان می‌دهد که بخش مسکن به تدریج در حال خروج از رکود است.

بازار مسکن در حال خروج از رکود است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از فارس، عباس آخوندی امروز در حاشیه هفتاد و هفتمین سالگرد تأسیس بانک مسکن در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برخی از کارشناسان اعلام می‌کنند که سال 95 سال رونق بخش مسکن است، تحلیل شما چیست، گفت: در 2 ماه گذشته میزان معاملات نسبت به ماه مشابه خود حدود 11 درصد رشد داشته است، بنابراین بخش مسکن به تدریج از رکود خارج می‌شود.

    وی ادامه داد: طرح‌هایی که امسال مثل تأسیس صندوق پس‌انداز خانه یکم که با روش پس‌انداز مردم را خانه‌دار می‌کند، قطعاً می‌تواند مردم را به خانه دار کردن امیدوار کند، بنابراین امید است اتفاق بزرگی در حوزه مسکن رخ دهد، بدون اینکه شاهد تورم در بخش مسکن باشیم.

    آخوندی گفت: ما می‌توانیم با همین اقدامات میزان قدرت تسهیلات دهی بانک مسکن را 2.5 برابر افزایش دهیم، چرا که روش‌های مناسبی که در بودجه 95 برای بالا رفتن قدرت تسهیلات دهی بانک مسکن پیش‌بینی شده است.

    آخوندی درخصوص اینکه بسیاری از کارشناسان عنوان می‌کنند که بالا بودن سود بانکی باعث می‌شود سرمایه‌ها وارد بخش مسکن نشوند آیا برای کاهش نرخ سود اقدامی خواهید کرد یا خیر، گفت: بحث نرخ سود بانکی یک موضوع عمومی است بنابراین در حال حاضر سودی که بانک مسکن برای خرید به مسکن پرداخت می‌کند 14 درصد است که نسبت به سایر سودها در بانک‌ها پایین‌تر است.

    وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: بنده تصور می‌کنم که با برداشته شدن تحریم‌ها نرخ سود بانکی نیز در کل بخش‌ها کاهش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی