مدیران خودروعصر اعتبار

بازار مسکن از رکود خارج شد

افزایش ۱۱ درصدی معاملات در دوماه گذشته

عصر ساختمان:وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان معاملات مسکن در دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱ درصد افزایش داشته است؛ این آمار نشان می دهد بازار مسکن به تدریج در حال خروج از رکود است.

بازار مسکن از رکود خارج شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی این مطلب را شامگاه شنبه در حاشیه مراسم هفتاد و هفتین سالگرد تأسیس بانک مسکن در جمع خبرنگاران گفت و افزود: برای افزایش قدرت تسهیلات دهی بانک مسکن، 50 هزار میلیارد ریال به سرمایه بانک مسکن اضافه می شود تا قدرت تسهیلات دهی بانک 2.5 برابر افزایش یابد.
    وی گفت: با افزایش قدرت مالی بانک مسکن، بدون اتکا به منابع مالی بانک مرکزی، این بانک می تواند به گونه مناسبی در بخش های مسکن، ساختمان، حمل و نقل، تامین زیرساخت های مورد نیاز سکونت گاه ها، بافت های فرسوده شهری و شهرهای جدید، ایفای نقش کند.
    وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره نتایج لغو تحریم ها نیز گفت: با لغو تحریم ها برنامه دولت برای نوسازی صنعت بانکی در دست اقدام قرار می گیرد تا بتوانیم شاهد کاهش نرخ سود تسهیلات نظام بانکی در بخش های مختلف اقتصادی کشور باشیم.
    آخوندی خاطرنشان ساخت: نرخ سود تسهیلات یک بحث عمومی در اقتصاد است اما تلاش کرده ایم نرخ سود تسهیلات صندوق های پس انداز مسکن را 14 درصد تعیین کنیم که پایین ترین نرخ سود تسهیلات در نظام بانکی کشور است.

    ** افزایش حجم مشارکت مدنی برای ساخت مسکن
    مدیرعامل بانک مسکن نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: در 180 روز کاری گذشته، 28 هزار نفر در سراسر کشور برای صندوق پس انداز خانه یکم، حساب باز کرده اند؛ از این محل 5500 میلیارد ریال سپرده جذب بانک مسکن شده است.
    صندوق پس انداز مسکن خردادماه امسال آغاز به کار کرده است.
    «محمد هاشم بت شکن» با یادآوری اینکه پرداخت تسهیلات 800 میلیون ریالی خرید مسکن در تهران از خردادماه سال آینده آغاز می شود، افزود: استقبال مردم از خرید اوراق مسکن نشان می دهد، بخش مسکن به تدریج در حال خروج از رکود است.
    وی ادامه داد: در آبان و آذرماه امسال حجم مشارکت مدنی برای ساخت مسکن نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش خوبی داشته است و شاهد تدریجی بازار مسکن از رکود هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی