مدیران خودروعصر اعتبار

ظرفیت صنعت کاشی و سرامیک به ۷۰۰ میلیون مترمربع رسید

عصر ساختمان- وزیر صنعت، معدن و تجارت میزان تولید کاشی و سرامیک در کشور را حدود ۴۰۰ میلیون مترمربع اعلام کرد و در عین حال گفت که ظرفیت تولید این محصول به ۷۰۰ میلیون مترمربع رسیده که نشانگر رشد این صنعت است.

ظرفیت صنعت کاشی و سرامیک به ۷۰۰ میلیون مترمربع رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا،  محمدرضا نعمت زاده روز جمعه در آئین افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: در سال 1368 که وزیر بودم (حدود 19 سال پیش) تولید کشور در حوزه صنعت کاشی و سرامیک 10 میلیون مترمربع بود.
    وی تاکید کرد: در صنعت کاشی و سرامیک باید در زمینه کیفیت و بازاریابی خارجی اقدامات موثری صورت گیرد و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز برای تحقق این موضوع از تولیدکنندگان و کارشناسان حمایت می کند.
    نعمت زاده اظهار داشت: صنعت کاشی از اولویت های صنعتی کشور است و مواد اولیه آن در داخل کشور وجود دارد و از لحاظ هنر و صنعت قدمت چند صد ساله داریم و کاشی های موجود در ابنیه تاریخی بیانگر این موضوع است.
    وی با بیان اینکه صنعت کاشی و سرامیک انرژی بر است، افزود: خوشبختانه در کشور انرژی کافی برای تولید کاشی و سرامیک وجود دارد و علاوه بر آن مردم هم هنر و ذوق لازم را دارند در نتیجه زمینه های تولید کاشی و سرامیک که آمیزه ای از هنر، صنعت، انرژی و تکنولوژی است، در کشور مهیاست.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رکود و ناامنی کشورهای منطقه در سال گذشته گفت: پارسال حدود 350 میلیون دلار صادرات کاشی و سرامیک داشتیم ولی به راحتی می توان این میزان را به ٢ برابر افزایش داد و با صحبت های انجام شده باید یک هدف گذاری یک میلیارددلاری در این زمینه داشته باشیم.
    وی تاکید کرد: به دلیل کیفیت، ظرافت و زیبایی کاشی های تولید داخل این محصولات قابلیت صادرات به کشورهای اروپای غربی و دیگر کشورها را دارند و بیش از 20 کشور به منظور بازار هدف صادرات در نظر گرفته شده است.
    نعمت زاده اظهارداشت: در این نمایشگاه شاهد حضور نشان های تجاری جدیدی هستیم که با ابتکار و خلاقیت خود را برای صادرات آماده می کنند و وزارت صنعت نیز از این شرکت ها برای رقابت سالم حمایت می کند.
    وی درباره رفع مشکلات صادرات کاشی و سرامیک کاشی و سرامیک، بیان کرد: به دلیل وزن بالای محصولات صنعت کاشی و سرامیک کشورهای عمده هدف ما کشورهای نزدیک و همسایه است و در برخی از این کشورها همچون عراق و سوریه و حتی کشورهای عربی و افغانستان به دلیل ناامنی های حاکم با مشکلات بسیاری مواجه هستیم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار امیدواری کرد که با اجرای برنامه های ساخت و ساز کشورهای همسایه که درگیر جنگ هستند، جزء بهترین ها برای تامین کننده مواد این کشورها باشیم.
    وی با اشاره به رکود بازار مسکن و تاثیر آن بر صنعت کاشی و سرامیک نیز گفت: در 2 سال گذشته به دلیل رکود نسبی ساختمان، ساخت و ساز داخلی کاهش داشته است اما واحدها کماکان تولیدات خود را گسترش می دهند.
    نعمت زاده گفت: حدود 25 طرح در حوزه کاشی، سرامیک و چینی در دست اجرا داریم که به تدریج باعث افزایش ظرفیت کشور می شود .
    وی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی درصدد رونق بخشی به بازار مسکن است و طبق آمار اعلام شده در 6 ماه گذشته روند رشد منفی در این بخش رو به کاهش بوده و از طریق سیستم بانکی میزان تسهیلات ساخت و خرید نیز افزایش یافته است.
    وزیر صنعت بیان کرد: در گذشته تنها برای ساخت و ساز تسهیلات بانکی داده می شد اما یک سالی است که برای خرید هم تسهیلات داده می شود و به یقین بانک مرکزی و نظام بانکی در این راستا حرکت می کنند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: صنعت لوازم خانگی در حال رشد است و در لوازم عمده همچون یخچال، لباسشویی رشد تولید داشتیم و بیشتر بر صادرات تاکید داریم که بتوانیم کالاها به صورت رقابتی از لحاظ کیفی و قیمت رقابت کند.
    وی تصریح کرد: برخی از شرکت های عمده وارداتی مثل کره جنوبی را وادار کردیم که اقدام به سرمایه گذاری در داخل کشور کنند و سپس برخی از تولیداتی که در کشورمان انجام می دهند را صادر کنند.
    نعمت زاده درباره اقدامات انجام شده درباره صنعت کاشی و سرامیک در چهار سال گذشته گفت: براساس آمار و اطلاعات به کشورهای آلمان و اروپای شرقی و حتی استرالیا صادرات داشتیم و این کشورهای پیشرفته صنعتی یکی از بازارهای هدف در کاشی و سرامیک است.
    وی اظهار داشت: رقابت با کشورهای اروپای غربی از لحاظ کیفیت و قیمت کاشی و سرامیک زمان بر است زیرا باید با کشورهای تولیدکننده عمده ای همچون ایتالیا و اسپانیا رقابت کنیم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: پیشنهاد ما به تولیدکنندگان داخلی این است که به صورت مشترک با کشورهای معتبر غربی اقدام به تولید کنند و در شبکه فروش آن کشورها محصولات خود را به دنیا عرضه کنند چرا که شبکه های فروش این کشورها قدمت صد ساله دارد و این کمک خوبی برای محصولات ما است.
    وی اذعان کرد: شیوه مشارکت با شرکت های معتبر غربی منافع برد - برد برای ما دارد و ما می توانیم کاشی مورد نیاز آنها را تامین کنیم و هم از شبکه فروش آنها استفاده کنیم و آنها هم سودی را در این زمینه خواهند داشت.

    ** ادعای کاهش 50 درصدی قیمت خودرو پژو 2008 درست نیست
    وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره حاشیه های پیش آمده برای پیش فروش خودروی پژوه 2008 نیز گفت: براساس آنچه که اعلام کردند و بنده شنیدم، 60 میلیون تومان برای پیش فروش آن دریافت می کنند و چون نخستین بار است که این محصول به بازار عرضه می شود، هدف وزارت صنعت و کارخانه تولیدکننده، افزایش تولید است.
    وی اظهارداشت: با افزایش تولید قیمت هم متعادل تر می شود و طبیعی است که در یک سال اول تولید از نقطه صفر رو به افزایش می رود و در نیمه دوم سال تولید دو برابر نیمه اول می شود و قطعا این افزایش تولید بر قیمت ها اثر می گذارد.
    نعمت زاده تاکید کرد: پژو 2008 خودروی پیشرفته ای با گیربکس اتومات است و نمی توان آن را با ماشین هایی با کیفیت پایین مقایسه کرد.
    وی اظهارداشت: این ادعا که می گویند قیمت این خودرو 50 درصد کاهش می یابد درست نیست و هیچ قانون حمایتی هم از این نظر وجود ندارد.

    ** صنعت سرامیک مهمان چهار روزه تهران
    بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی امروز (جمعه) با مشارکت 170 شرکت و واحد صنعتی داخلی و 40 شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، چین، سوئیس، بلژیک، جمهوری چک، آلمان، انگلستان، آمریکا، بلغارستان و سوئد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران افتتاح شد و تا 12 تیر ماه هر روز پذیرای علاقه مندان است.
    همچنین امروز پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع آشپزخانه، حمام، سونا و استخر با حضور 250 شرکت داخلی و خارجی در محل نمایشگاه های دایمی نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرد.
    در این نمایشگاه نیز 66 شرکت خارجی از کشورهای کره جنوبی، ترکیه، فنلاند، چین، فرانسه، ایتالیا، آلمان، برزیل، اسپانیا و هند آخرین محصولات خود را عرضه کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار