مدیران خودروعصر اعتبار

سومین «کاشی ماندگار» کشور نصب شد

عصر ساختمان- طرح «کاشی ماندگار» در سومین نصب خود با حضور معاون رئیس جمهور بر سردر خانه یک هنرمند قدیمی و بومی کشور کار گذاشته شد.

سومین «کاشی ماندگار» کشور نصب شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، سومین «کاشی ماندگار» با حضور با حضور احمدی‌پور - رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بر سردر خانه ناصر مسعودی - خواننده و آهنگ‌ساز شهیر و پیشکسوت گیلان، در رشت نصب شد.

    در آیین نصب این کاشی ماندگار، معاون رئیس جمهور گفت: شما هنرمندان جزو سرمایه‌های فرهنگی کشور هستید و به‌جا آوردن جایگاه فرهنگی مفاخر، تکلیفی است بر دوش سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یا وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی. شاید زمانی بی‌دقتی کرده باشیم، اما اصل این است که شما از حافظه فرهنگی شهر هرگز نباید حذف شوید. حضور شما در شهر و کشور بخشی از میراث‌فرهنگی است.

    وی افزود: اگر قرار باشد این میراث مورد بی‌توجهی قرار بگیرد ما زنجیره‌های هویت‌بخش خود را از دست می‌دهیم. نسل ما و نسل‌های آینده باید مفاخر استان و کشورش را بشناسد، طوری‌که وقتی از محله‌ای عبور می‌کند احساس کند این محله متعلق به فلان هنرمند است و از این بابت احساس فخر کند که در محله‌ای زندگی می‌کند که یکی از مفاخر ایران در آنجا ساکن است.

    احمدی‌پور اضافه کرد: این طرح در تمام محله‌ها در ایران قابل‌اجراست. فقط باید همت کنیم و بخواهیم که این شهرها شهرهایی فرهنگی شوند. متأسفانه آن‌قدر در گیرودار روزمرّگی گیر افتادیم که بخشی از این سرمایه‌ها را با فراموشی از دست می‌دهیم.

    معاون رئیس‌جمهوری ادامه داد: سازمان میراث‌فرهنگی پیشقدم شده تا این هویت‌ها را دوباره به شهرها برگرداند. امیدواریم تصویری که از شهرها معرفی می‌کنیم نسل آینده را امیدوار کند به اینکه این کشور به فرهنگ و هنر خود می‌بالد و از آن به‌عنوان عنصری برای حفظ حیات خود استفاده می‌کند. این جزو تکالیف ماست و سعی می‌کنیم در به‌انجام رساندن این تکالیف کوتاهی نکنیم.

    «کاشی ماندگار» گام بزرگی در راه پاسداشت هنرمندان کشور

    همچنین ناصر مسعودی نیز گفت: امیدوارم سازمان در این راه موفق شود و از آن‌ها که شایسته حفظ و نگه‌داری هستند پاسداری کند. افراد زیادی بودند که متأسفانه اکنون دیگر نیستند. البته آثار هنر همیشه ماندگار است. طبق گفته شما، هنرمندان جزو میراث‌فرهنگی هستند. افراد شایسته زیادی هستند که باید یادشان زنده نگه داشته شود.

    وی اضافه کرد: خوشحالم که سازمان شما پیشقدم شده و طرح «کاشی ماندگار» گام بزرگی در راه پاسداشت هنرمندان کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو