مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی:

آواربرداری از روستاهای زلزله زده خراسان شمالی رو به اتمام است

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: بخش زیادی از کار آواربرداری از روستاهای زلزله زده این استان انجام شده و این عملیات رو به اتمام است.

آواربرداری از روستاهای زلزله زده خراسان شمالی رو به اتمام است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، علی محمدی  اظهار کرد: آوار برداری های تجمیعی در روستاهای زلزله زده استان به اتمام رسیده است اکنون آواربرداری در مناطقی که به صورت پراکنده دچار آسیب و خسارت شده اند در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه بر اساس برآوردها یکهزار واحد مسکونی تخریب شده نیاز به آوار برداری داشت تصریح کرد: اکنون آوار برداری از 800 واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله در روستاهای استان که نیاز به آوار برداری داشت انجام شده است و مابقی مربوط به واحدهای پراکنده است که در دست انجام است.

    * کمبود اکیپ آواربرداری
    محمدی گفت: بر اساس برنامه ریزی و زمان بندی انجام شده، کار آواربرداری باید در انتهای خردادماه به اتمام می رسید اما به علت برخی موارد تاکنون به تاخیر افتاده است.
    وی افزود: یکی از علت ها کمبود ناوگان و اکیپ های آوار برداری است به طوری که درخواست های ما برای در اختیار گذاشتن ناوگان مورد نیاز بی پاسخ ماند و جز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و شهرداری جاجرم، نهادهای دیگر همکاری مناسبی دراین باره نداشتند.
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: اکیپ های راهداری شامل چهار دستگاه کامیون و یک دستگاه لودر و اکیپ های شهرداری جاجرم شامل یک دستگاه لودر و یک دستگاه کامیون به مدت یک هفته برای آواربردای در اختیار بود اما پس از آن مناطق زلزله زده را ترک کردند.
    وی خاطرنشان کرد: مابقی دستگاه های اجرایی نیز ناوگان خود را تنها در 2 روز ابتدایی وقوع زلزله در اختیار قرار دادند و پس از گرفتن عکس های یادگاری، مناطق حادثه دیده را ترک کردند.

    * عقد قرارداد 452 متقاضی تسهیلات با بانک ها
    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اکنون 10 اکیپ در روستاهای حادثه دیده از زلزله در حال آواربرداری هستند این در حالی است که براساس تقاضای ما و برای سرعت دادن به کارها 10 اکیپ دیگر باید این میزان افزوده می شد.
    محمدی درباره آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده استان گفت: تاکنون یکهزار و 609 فقره پرونده بازسازی به بانک ها ارسال شده است که از این تعداد 796 فقره از پرونده ها به بانک معرفی شده و 452 مورد منجر به عقد قرار داد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو