مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد:

پرونده مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد امسال بسته می‌شود

عصر ساختمان- محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان وضعیت پروژه‌های راهسازی و مسکن مهر دردست اجرای استان از افتتاح بخشی از محور یاسوج – سمیرم درهفته دولت خبر داد و گفت: از برنامه‌های در دست اقدام این اداره‌کل برای بهسازی مناطق حاشیه‌نشین می‌توان به راه‌اندازی مهدهای کودک و کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی در محلات هدف اشاره کرد.

پرونده مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد امسال بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه سازی؛ محمدعلی علیمردانی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد،  به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این اداره‌کل درحوزه‌های مختلف پرداخت و عنوان کرد: یکی از پروژه‌های راهسازی مهم استان محور بابا میدان - گچساران - بهبهان است که بخشی از بزرگراه سراسری شیراز و اهواز است و نواحی جنوب کشور را به مناطق شرقی متصل می‌کند. تاکنون 30 کیلومتر از عملیات احداث باند دوم آن به طول کلی 145 کیلومتر به بهره‌برداری رسیده و بخشی از این پروژه در دست اجراست که شامل عملیات احداث قطعه سوم از حدفاصل میدان نرگسی گچساران تا پل خیرآباد به طول 40 کیلومتر و قطعه چهارم از حدفاصل پل خیرآباد تا بهبهان 17 کیلومتر می‌شود.

    علیمردانی همچنین با اشاره به بهره‌برداری از قطعه دوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول 28 کیلومتر گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی محور پاتاوه – دهدشت به طول کلی 137 کیلومتر 70 درصد است که در صورت جذب اعتبار تا یک سال و نیم آینده بهره‌برداری خواهد شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را افزون بر یک هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: عملیات اجرایی ساخت جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به کهگیلویه و بویراحمد است در سال 1373 آغاز شد.

    وی همچنین گفت: اکنون طرح چهار خطه یاسوج - سمیرم به طول 40 کیلومتردر حال اجراست که قرار است شش کیلومتر از قطعه چهار این پروژه هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

    علیمردانی با بیان اینکه محور ارتباطی دوگنبدان- بهبهان به طول 37 کیلومتر، محور چرام - دوگنبدان – باباکلان - گناوه، دهدشت – چرام و محور دهدشت – طولیان از طرح‌های مهم در دست اجرا هستند، عنوان کرد: هفت کیلومتر از محور چرام – دوگنبدان - باباکلان – گناوه به بهره‌برداری رسیده و 21 کیلومتر نیز در دست اجراست. محور دهدشت – چرام نیز 15 کیلومتر طول دارد که تاکنون سه کیلومتر آن بهره‌برداری رسیده و پنج کیلومتر از محور دهدشت – طولیان در دست اجراست.

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین مجوز انجام پروژه و نیز امکان سنجی احداث و اتصال آزاد راه یاسوج به آزادراه اصفهان _شیراز  و راه اصلی لنده بهمئی به تشان خوزستان انجام شده و درحال مطالعات اولیه این دو پروژه بزرگ هستیم که احداث آزادراه یاسوج و بهمئی لنده و پروژه گچساران گناوه این استان را از بن‌بست خارج خواهد کرد.

    تحویل 1790 واحد مسکن مهر درشهرهای مختلف استان

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد همچنین با بیان اینکه امسال پرونده مسکن مهر استان بسته می‌شود، تعداد کل واحدهای مسکن مهر درتعهد این اداره‌کل را 5115 واحد اعلام کرد و گفت: تا قبل از سال 93، 1790 واحد تحویل شده و 1221 واحد درحال واگذاری و 1112 واحد نیز آماده واگذاری است. 992 واحد نیز هنوز تکمیل و تحویل نشده که 857 واحد آن دردست اقدام است، 114 واحد راکد مانده و 21 واحد نیز درحال تعیین تکلیف هستند.

    وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر راکد تعیین تکلیف شده دراستان افزون بر 75 درصد است، افزود: پیشرفت فیزیکی واحدهای درحال تعیین تکلیف نیز افزون بر 70 درصد است.

    علیمردانی با بیان اینکه 2333 واحد مسکن مهر درکهگیلویه و بویراحمد آماده تحویل است، گفت: تا پایان شهریور 1000 واحد آن تحویل می‌‌شود و طبق برنامه پیش‌بینی شده تا پایان شهریور 356 واحد دیگر و تا پایان پاییز 96 نیز 608 واحد تکمیل و تحویل داده خواهد شد.

    شناسایی 2083 هکتار بافت ناکارآمد شهری در کهگیلویه و بویراحمد

    مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شناسایی 2083 هکتار بافت ناکارآمد شهری در این استان عنوان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد 38 هکتار بافت تاریخی، 1170 کیلومتر سکونتگاه غیررسمی و 875 هکتار بافت ناکارآمد میانی موجود است که 256 هکتار از بافت میانی و 870 هکتار از سکونتگاه‌های غیررسمی به مرکز استان تعلق دارند که محله‌های معصوم‌آباد، محمودآباد، زیرتل، تل‌زالی، دولت‌آباد، بنسنجان و بازار مرکزی شهر به عنوان مناطق فرسوده شهر یاسوج و بلهزار، مهریان، شرف‌آباد، نجف‌آباد و اکبرآباد را شامل می‌شوند.

    وی افزود: برای بهبود وضعیت سکونتگاه‌های غیررسمی یاسوج اقدامات مختلفی از سوی شرکت عمران و بهسازی شهری صورت گرفته که ازجمله آنها می‌توان به احداث مرکز جامع درمانی محله بلهزار، ساخت کتابخانه عمومی درمحله‌های دولت‌آباد و لبنان، بهسازی مساجد درمحله‌های هدف و اصلاح بلوار ورودی یاسوج اشاره کرد.

    مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان از برگزاری 22 ستاد توانمندسازی و 16 ستاد بازآفرینی طی این دوره خبر داد و گفت: تاکنون 288 مصوبه در این جلسات به تصویب رسیده است که تکمیل و تجهیز مرکز جامع درمانی محله بلهزار، احداث مدرسه شش کلاسه محله مهریان، احداث کتابخانه عمومی اکبرآباد، بهسازی و روکش آسفالت معابر محلات هدف، احداث مدرسه ابتدایی و کتابخانه عمومی محله رادک و ... از جمله آنهابه شمار می‌روند.

    وی احداث پارک محله بردستانی-شهر دوگنبدان، کتابخانه دولت‌آباد یاسوج، مرکز بهداشتی درمانی مهریان، کتابخانه رودکی محله لبنان- دوگنبدان و تملک 34 پلاک جهت بازگشایی معابر را مواردی از فعالیت‌های شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در این استان اعلام کرد و افزود: از سوی سایر دستگاه‌های اجرایی نیز اقدامات زیادی انجام گرفته که ازجمله آنها می‌توان به برگزاری سه کارگاه آموزشی با موضوعات اجتماعی، رایزنی با اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان و برگزاری دوره‌های حرفه‌آموزی برای بیش از 50 نفر، شناسایی مهمترین آسیب اجتماعی شهر مادوان در طی 6 ماه اخیر، تاسیس و راه‌اندازی مهد کودک در مناطق حاشیه‌نشین اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی