مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس صنعت و معدن خراسان‌جنوبی:

۶۰ هزار تن سیمان از خراسان جنوبی صادر شد

عصر ساختمان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تا پایان امسال فاز نخست چدن و فولاد خوسف به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در مدت دو ماه امسال بیش از ۶۰هزار تن سیمان از خراسان جنوبی صادر شد.

۶۰ هزار تن سیمان از خراسان جنوبی صادر شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ، داوود شهرکی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه صنعت، معدن و تجارت برای اشتغال و تولید وارد عرصه شده و سال گذشته مشکلاتی که در زمینه تولید داشتیم با تشکیل کارگروه تسهیل و موانع تا حدوی برطرف شده است.

    وی با بیان اینکه تمامی واحدهای صنعتی استان خراسان جنوبی یک بار مورد پایش قرار گرفتند افزود: بالغ بر 450 واحد تولیدی، صنعتی، کشاورزی در استان خراسان جنوبی  سال گذشته تسهیلات سرمایه در گردش گرفتند تا بخشی از مشکلات پیش روی خود را برطرف کنند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: هدف از اجرای پروژه‌های سال قبل حفظ اشتغال موجود بوده تا بتوانند ظرفیت تولید را به 50 درصد افزایش دهند و در عین حال واحدهایی که ظرفیت داشتند برای طرح رونق به سامانه بهینه‌یاب معرفی شدند.

    شهرکی افزود: 2 هزار و 100 نفر حفظ اشتغال موجود که در آستانه بحران بودند انجام شد و 250 اشتغال جدید نیز ایجاد شد که علاوه بر این تعداد 2 هزار شغل که مدنظر ما بود امسال محقق می‌شود.

    افتتاح فاز نخست فولاد قائنات در نیمه دوم امسال

    وی با بیان اینکه کارخانه کک طبس که سالها تعطیل بود با کمک‌هایی که شد در حال حاضر آماده است و بحث اجرایی برای تکمیل ندارد اظهار داشت: براساس قرارداد خرید محصول امیدواریم  بتوانیم به زودی برنامه افتتاح کک طبس را شاهد باشیم و با افتتاح آن 150 نفر اشتغال اضافه می‌شود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: کارخانه فولاد قائنات به دلایلی پیمانکار آن عوض شد و دولت هم سهم 49 درصد خود را حفظ کرد و تسهیلات بر اساس 17 میلیون یورو تزریق شد و در حال حاضر پروژه در حال تکمیل  است که امیدواریم در نیمه دوم امسال فاز نخست آن افتتاح شود.

    افتتاح فاز نخست فولاد و چدن خوسف تا پایان امسال

    شهرکی از افتتاح فاز نخست کارخانه چدن و فولاد شهرستان خوسف تا پایان سال خبر داد و افرود: کنسانتره آهن در حوزه شهرستان بیرجند آغاز و فاز نخست آن در نیمه سال 97 به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی بیان کرد: سه طرح زغال شویی در طبس در مرحله ث قرار گرفته است و در مدت دو ماه گذشته بالغ بر 60 هزار تن سیمان از خراسان جنوبی صادر شد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سال گذشته 680 میلیون دلار خروجی کالا از مرز ماهیرود انجام شده و صادرات استان خراسان جنوبی در سال گذشته نسبت به سال 94 به میزان 40درصد افزایش داشته است.

    شهرکی افزود: بانک صنعت، معدن و تجارت در خراسان جنوبی سال گذشته 15 میلیارد تومان تسهیلات از طرح رونق پرداخت کرده و در سال گذشته و امسال هیچ افزایش قیمتی در زمین‌های شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی نداشته‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو