مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند:

بنای تاریخی امام‌زاده بدیع‌الزمان نهاوند مرمت و باسازی می‌شود

عصر ساختمان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند گفت: امام‌زاده بدیع الزمان نهاوند که یکی از بناهای تاریخی نهاوند و ثبت شده درفهرست آثار ملی است، مرمت و باسازی می‌شود .

بنای تاریخی امام‌زاده بدیع‌الزمان نهاوند مرمت و باسازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم ,محسن جانجان در نهاوند اظهار داشت: امام‌زاده بدیع‌الزمان یکی از بناهای تاریخی دوره قاجار است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و از نظر شیوه معماری یکی از بناهای منحصر به فرد این شهرستان به شمار می‌رود.

    وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده بالغ بر 50 میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات ابلاغی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مرمت این امام‌زداه تخصیص پیدا کرد و مرمت این امام‌زاده شامل مرمت جداره‌های بیرونی، داخلی، بام سازی، محوطه‌سازی و غیره است که این مرمت به سبک و سیاق سنتی است انجام می‌شود.

    جانجان افزود: در سال 96 نیز 200 میلیون تومان اعتبار برای ادامه مرمت این امام‌زداه در نظر گرفته‌ایم که امیدورایم این اعتبار نیز تخصیص پیدا کند.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند به کاوش معبد لائودیسه اشاره کرد و گفت: برای ادامه کاوش‌ها برای کشف معبد لائودیسه حدود یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم که امیدورایم با مساعدت و حمایت نماینده محترم شهرستان و سایر مسئولان شهرستان و استان این رقم اعتبار تخصیص پیدا کند.

    وی عنوان کرد: برای ادامه کاوش‌ها برای کشف معبد لائودیسه نیاز به خرید و تملک املاک مورد نظر در منطقه دوخواهران داریم که برای خرید، تملک و ادامه کاوش‌ها در این منطقه به حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

    جانجان بیان کرد: در سال 1382 پایگاه ملی با عنوان پایگاه ملی شهر تاریخی نهاوند برای پیگیری ادامه کاوش‌های معبد لائودیسه در محل اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند احداث شد که تا کنون کاوش‌های صورت گرفته، تجهیز و خرید لوازم مورد نیاز و جذب اعتبار برای کاوش‌ها از طریق این پایگاه ملی صورت گرفته است.

    وی افزود: امسال نیز از طریق این پایگاه ملی پیگیر برای جذب اعتبارات مورد نیاز برای ادامه کاوش‌ها برای کشف معبد لائودیسه هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی