مدیران خودروعصر اعتبار

استقبال چشمگیر گردشگران از جاذبه های آستارا

عصر ساختمان- همزمان با تعطیلات عید سعید فطر، جمع زیادی از گردشگران از جاذبه های طبیعی و تجاری آستارا بازدید کردند و با تکمیل ظرفیت هتل ها، مسافرکاشانه ها و کمپینگ ها نوار ساحلی آستارا و پارک ها ، محلی برای اسکان گردشگران شده است.

استقبال چشمگیر گردشگران از جاذبه های آستارا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا , از نخستین ساعات آغاز تعطیلات عید سعید فطر، شهرستان گردشگرپذیر آستارا میزبان خیل عظیمی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.
    بار ترافیکی سنگینی در خیابان های امام خمینی (ره) و فارابی به عنوان دو خیابان اصلی شهر و بلوار سفیر امید وجود دارد و تردد در خیابان ها به کندی صورت می گیرد.
    حضور گردشگران در نوار ساحلی آستارا و آب تنی در شناگاه های تعریف شده، از جذاب ترین تفریح های گردشگران در این شهرستان است.
    ترافیک در محور آستارا - اردبیل و بالعکس در منطقه حیران نیز مسافران را وادار به کنار زدن خودرو و خریدن و خوردن بلال، تمشک و عسل معروف حیران می کند تا خستگی سفر از جان و تنشان بیرون رود.
    فرماندار آستارا در گفت وگو با ایرنا ، از آمادگی 70 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و 20 مدرسه برای اسکان گردشگران تابستانی خبر داد و بیان کرد: این واحدها در کنار ظرفیت اسکان کمپینگ ها، مسافر کاشانه ها و مراکز اقامتی دیگر می توانند به جذب و ماندگاری بیش از پیش مسافران تابستانی در آستارا کمک کنند.
    یونس رنجکش وجود 15 جاذبه طبیعی در آستارا را نمونه هایی از ظرفیت های گردشگری این شهرستان مرزی خواند و بیان کرد: در کنار این ظرفیت ها نباید از جاذبه های تجاری نظیر بازار ساحلی و جاذبه های استثنایی روستاهای مرزی و به خصوص گردنه حیران غافل شد.
    وی با اشاره به اینکه اماکن اقامتی آستارا ظرفیت پذیرش روزانه شش هزار گردشگر را دارد، ادامه داد: با ورود حجم زیاد گردشگران به مناسبت تعطیلات عید فطر، در خیابان های اصلی آستارا و محورهای مواصلاتی این شهرستان شاهد ترافیک هستیم که با تلاش پلیس و همکاری مردم، امنیت خاطر گردشگران فراهم شده است.
    طبیعت تالاب استیل، باغ پرندگان، پارک حیات وحش، نوار ساحلی، بازار ساحلی، منطقه زیبای دربند، گردنه حیران، باغ چای عباس آباد، بهشت کاکتوس ها، آبشار لاتون، حوضچه های طبیعی لاتون، موزه فرهنگ و آموزش مدرسه حکیم نظامی، منطقه بهارستان و آبگرم کوته کومه، بقعه پیر قطب الدین صفوی، بقعه امام زاده سید ابراهیم و سیدقاسم (ع) از جاذبه های شهرستان آستاراست و همه ساله مسافران زیادی را جذب می کند.
    آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو