مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن اعلام کرد:

اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومانی مسکن اجتماعی هنوز ابلاغ نشده است

عصر ساختمان- معاون امور مسکن شهری بنیاد مسکن با تاکید بر اینکه هنوز تسهیلات مصوب برای آغاز ساخت مسکن اجتماعی به بانک‌های عامل ابلاغ نشده است،گفت: اختصاص اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومانی مسکن اجتماعی منتظر ابلاغ به بانک‌های عامل است.

اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد تومانی مسکن اجتماعی هنوز ابلاغ نشده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از  فارس, محمد جواد حق شناس در پاسخ به این سئوال که چند ماه از سال گذشت آیا اعتبارات مصوب برای طرح مسکن اجتماعی از سوی بانک مرکزی تخصیص پیدا کرده است، گفت:طبق آخرین پیگیریهایی که بنیاد مسکن به عنوان مجری طرح مسکن اجتماعی از بانک مرکزی و طی جلسه ای که با قائم مقام بانک مرکزی داشته است هنوز تسهیلات طرح مسکن اجتماعی به بانک های عامل ابلاغ نشده است.

    وی در پاسخ به این سئوال که کدام بانک‌ها به عنوان بانک عامل طرح مسکن اجتماعی انتخاب شده اند گفت:بانک مرکزی تعیین خواهد کرد که کدام بانک ها بانک عامل این طرح باشند بنابراین اگر محدود به یک بانک باشد قطعا بانک مسکن تنها بانک عامل طرح مسکن اجتماعی خواهد بود.

    حق شناس در پاسخ به این سئوال که میزان اعتبار تعیین شده برای تخصیص تسهیلات به مسکن اجتماعی چه میزان است گفت:میزان اعتبار تعیین شده برای طرح مسکن اجتماعی برای سال 96 و ساخت 100 هزار واحد مسکونی بالغ بر 2400 میلیارد تومان است.

    حق‌شناس با بیان اینکه بنیاد مسکن در حال پیگیری اختصاص این اعتبار است اظهارداشت: امسال قرار است استارت احداث 100 هزار مسکن اجتماعی زده شود تا به نیازمندان و افراد واجد شرایط تحویل شود.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کمیسیون زیربنایی دولت در جلسه عصر یکشنبه 21 آذرماه سال 95 طرح مسکن اجتماعی را تصویب کرد که بر اساس آن سالانه 100 هزار واحد مسکونی تا سال 1400 مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد،بنابراین این طرح در اواخر بهمن ماه سال گذشته و سرانجام پس از حدود 4 سال از اعلام اجرای طرح مسکن اجتماعی به‌عنوان جایگزین طرح مسکن مهر توسط هیئت دولت تصویب شد.

    این پیشنهاد بر سه اصل نهادسازی و ایجاد سیاست پایدار، استفاده از ظرفیت نهادهای مردم نهاد، خیرین و بخش خصوصی در ساخت و اداره مسکن برای گروه های کم درآمد و حداقل سازی دخالت دولت در ساخت مسکن برای این گروه‌ها، تامین مسکن گروه‌های کم درآمد در دو قالب مسکن اجتماعی و مسکن حمایتی استوار است.

    بر اساس این گزارش در مدل مسکن حمایتی (کمک به ساخت و خرید مسکن ملکی و کمک بلاعوض) بانک مرکزی موظف شد نسبت به تعیین بانک عامل جهت تامین تسهیلات در سقف مبلغ اعلامی اقدام کند. استفاده از این تسهیلات برای خرید بناهای تا عمر 20 سال بلامانع است.

    در این مدل، کمک به ساخت و خرید مسکن ملکی و کمک بلاعوض به متقاضیان مسکن مهر فاقد متقاضی از اهداف مدنظر است.

    در مسکن اجتماعی نیز کمک به ساخت مسکن استیجاری، پرداخت کمک هزینه اجاره و وام قرض الحسنه ودیعه مسکن مورد توجه قرار گرفته و شامل اشخاص حقیقی و حقوقی خواهد شد که دارای زمین بوده و تمایل به احداث واحدهای مسکونی استیجاری با نرخ اجاره ترجیحی و در قالب توافق با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشته و به ازای هر واحد استیجاری تا دو برابر سقف تسهیلات اعلامی اعطا می شود.

    همچنین وزارت راه و شهرسازی موظف شد نسبت به تامین زمین در محدوده شهرها (دارای تاسیسات زیربنایی آب و برق و گاز) و یا شهرهای جدید برای ساخت واحد استیجاری از طریق واگذاری به سازندگانی که تمایل به ساخت مسکن استیجاری – ملکی با رعایت حداقل 40 درصد اجاره ای دارند، اقدام کند.

    قرار است سالانه 100 هزار مسکن اجتماعی تا 1400 تولید و به خانوارهای کم‌درآمد با حمایت‌های مستقیم دستگاه‌ها و سازمان‌ های مسوول عرضه شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو