مدیران خودروعصر اعتبار

رهبر:

اخذ مالیات از سازندگان، افزایش قیمت مسکن را رقم می زند

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گفت: نه تنها دریافت مالیات به نفع تولیدکنندگان مسکن نیست، بلکه زمینه ساز افزایش رکود در این بخش می‌شود.

اخذ مالیات از سازندگان، افزایش قیمت مسکن را رقم می زند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج رهبر  اشاره به اینکه اخذ مالیات از فروش واحدهای مسکونی در بازار مسکن اثرات بسیاری دارد، گفت: در حال حاضر وزارت اقتصاد و امور دارایی با اجرا کردن این طرح به دنبال کشف درآمدهای مالیاتی با مصوبه لایحه‌های است که به مجلس می‌دهد.

    وی در ادامه افزود: وزارت اقتصاد سعی دارد با لایحه‌ای که ارائه می‌دهد میزان دریافت مالیات را کم کند و طبق برنامه ریزی سعی دارد درآمد بودجه کشور را از طریق این مالیات کنترل کند.

    عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان با اشاره به اینکه به نظر دولتی‌ها دریافت مالیات از سازندگان و انبوه سازان مسکن به نفع تولیدکنندگان می‌شود، گفت: متاسفانه نه تنها دریافت مالیات به نفع تولیدکنندگان نیست بلکه زمینه ساز افزایش رکود در این بخش می‌شود.

    رهبر تصریح کرد: براساس این قانون 25 درصد از سود فروش واحدهای مسکونی ساخته شده محاسبه و مالیات اخذ می‌شود که با دریافت این هزینه از تولید کنندگان قیمت تمام شده مسکن افزایش پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی