مدیران خودروعصر اعتبار

معاون میراث فرهنگی اصفهان به خبر داد :

امضای ۲۵۰ قرارداد مرمت آثار تاریخی در اصفهان

عصر ساختمان- معاون میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تا کنون حدود ۲۵۰ قرارداد برای مرمت ابنیه و آثار تاریخی در سراسر استان تنظیم و امضا شده است.

امضای ۲۵۰ قرارداد مرمت آثار تاریخی در اصفهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم, ناصر طاهری در اصفهان پیرامون اختصاص اعتبارات میراثی برای مرمت ابنیه تاریخی استان اصفهان اظهار داشت: در بحث مرمت ابنیه و آثار تاریخی استان اصفهان بعد از تخصیص اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری به اصفهان، اعتبارات خوبی اختصاص پیدا کرده است.

    وی با دعوت از پیمانکاران برای شرکت در بحث مرمت آثار تاریخی اصفهان گفت: اکنون پیمانکاران جوان زیادی وارد عرصه مرمت شدند که ما از حضور این افراد در کنار تجربه پیمانکاران و مرمتگران برجسته آثار تاریخی استقبال می‌کنیم.

    معاون میراث فرهنگی استان اصفهان از امضای 250 قرارداد برای مرمت ابنیه و آثار تاریخی در استان خبر داد و تصریح کرد: تعداد زیادی از آثار و ابنیه تاریخی استان که نیازمند مرمت و استحکام‌بخشی هستند، در فهرست قرار گرفته‌اند.

    وی پیرامون این موضوع که این شائبه وجود دارد که میراث فرهنگی اصفهان بیشتر تمرکز خود را بر آثار تاریخی شاخص در شهر اصفهان قرار داده و به شهرستان‌ها توجه کمتری می‌شود، گفت: بناهای شاخص و پایگاه‌های جهانی ویترین اصفهان هستند و توسط تمام دنیا مورد قضاوت قرار می‌گیرند و به همین دلیل مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرند.

    طاهری اضافه کرد: اما این به معنی عدم توجه به آثار و ابنیه باارزش تاریخی در سطح استان نبود زیرا اگر ما در اداره کل نسبت به تخصیص اعتبار به شهرستان‌ها کوتاهی کنیم، نمایندگی‌های میراث فرهنگی در شهرستان‌ها از طریق نمایندگان مجلس موضوعات را پیگیری می‌کنند.

    وی با اشاره به وضعیت اعتباری میراث فرهنگی برای رسیدگی به بناهای تاریخی استان بیان کرد: خوشبختانه میراث فرهنگی اصفهان از نظر اعتباری در وضعیت خوبی قرار دارد و اعتبار 20 میلیارد تومانی مصوب سفر ریاست جمهوری تخصیص یافته و در کنار آن اعتبارات استانی و سازمانی نیز برای حفاظت و نگهداری بنا در دست است و با کمبود اعتبار مواجه نیستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی