مدیران خودروعصر اعتبار

چگونه یک ملک خوب بخریم

عصر ساختمان- برای خرید یک ملک خاص چند بنگاه در همان منطقه نروید چون تماس های مکرر به مالک باعث می شود که قیمت همان ملک مورد نظر شما افزایش یابد. چون مالک مطلع نیست که خریدار ملکش فقط یک نفر است نه چند نفر و چون چند بنگاه معاملاتی تماس می گیرند شخص مالک احساس می کند که چند خریدار برای ملکش وجود دارد پس ناخواسته حس برتری جویی در گفتگوهای معاملاتی در بنگاه به‌خود می گیرد .

چگونه یک ملک خوب بخریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از جهان اقتصاد،  با قاطعیت این جمله را تایید می کنم در این مدت کوتاه که در مشاور املاک فعال هستم متوجه این نکته شدم که بیشتر مراجعین به مشاور املاک با نقاب وارد می شوند و عمده آنها ابتدا وارد سایتهای مختلف می شوند اطلاعات مربوط به قیمت خونه و نمونه های مشابه را سرچ می کنند سپس در مشاورین املاک مختلف پرس و جو می کنند و زمانی که وارد مشاور املاک دیگری می شوند با حالتی آگاه به تمام اصول ، با چهره ای مصمم و تا حدی شکاک وارد گفتگو می شوند .این بزرگواران راحت تر در خرید ملک فریب می خورند . چرا ؟ ازم دلخور نشو با هم مراحل بالا را بررسی می کنیم .

    شخص فوق اسمشو بزاریم ” الف ” . شخص الف ابتدا سایتهای زیادی مثل شیپور ، دیوار و برخی سایتهای محلی را بررسی می کند. فضای مجازی قابل پیگیری نیست عمده موارد انتقالی به سایتها مورد تایید مشاورین املاکی نیست یا موقعیت مکانی ملک ارزشمند نمی باشد یا اینکه قیمت ارائه شده فراتر از ارزش واقعی ملک است پس در عمل شما به افزایش بازدید سایتهای خاص کمک کرده اید . زمانی که شما ملکتون رادر سایتهای تبلیغاتی قرار می دهید قطعا تماس های زیادی با شما گرفته می شود تا این مرحله احساس رضایت می کنید تماسها در برخی مواقع به مراجع کننده تبدیل می شود از نظر زمانی وقت زیادی را برای مراجع کنندگان صرف می کنید که از نظر هزینه فرصت مقبول نیست و در نهایت قرار داد یا مبایعه نامه در مشاور املاک ثبت می شود تا اینجا شما زحمت مشاور املاک را کم کرده اید ! اما شخصی که از سایت بازدید می کند احساس می کند که قیمت فضای مجازی صحیح است درصورتی که این موارد از نظر قیمت و ارزش ملک در بیشتر موارد مورد تایید مشاورین املاک نیست .

    گسترش فضای مجازی و شفاف سازی عالی وسودمند است اما در ایران عدم شفافیت دنیای واقعی به فضای مجازی هم سرایت کرده است.

    راز خرید خوب در طی کردن مراحل زیر است : ابتدا اگر به فضای مجازی تسلط دارید موارد متعدد را در فضای مجازی بررسی نمایید سپس قیمت چند ملک را در چند مشاور املاک بپرسید و در نهایت یک یا دو مشاور امین انتخاب کنید. فرض کنید شما مایل به خرید واحد مسکونی می باشید و قیمت این واحد مسکونی در فضای مجازی و نزد بیشتر مشاورین املاک یک میلیارد تومان است . اما توانایی خرید شما 900 میلیون تومان می باشد . شما یک یا حداکثر دو مشاور املاک امین انتخاب کنید و وارد مذاکره شوید تا ملک مربوطه را با قیمت 900 میلیون تومان خریداری کنند و در عوض حق العمل 10 میلیون تومان دریافت کنند.
    این مشاورین شما باید در منطقه از حسن اعتبار و اعتماد بالایی برخوردار باشند. مشاور مجرب، امین و مطلوب شما به تجربه دریافته است که عمده ایرانیان پشت نقاب خود مخفی شده اند و با چند جلسه مذاکره می تواند فروشنده را به قیمت خرید شما نزدیک کند بدون تعارف مشاور مورد تایید شما تمام تلاش خود را برای خرید بهتر شما انجام می دهد و به احتمال قوی شما در معامله برنده خواهید شد . ممکنه این سوالو بپرسید که بنگاه سود بالایی کرده است.

    اصولا مذاکره قوانین پیچیده و هوشمندانه ای دارد. که از عهده کمتر کسی بر می آید. حال یک سوال من از شما می پرسم چرا باید در معامله سود یکطرفه باشد چرا باید خریدار یا فقط فروشنده سود کند در معامله و مذاکره همه به نسبتهای خاص می توانند سود کنند .

    برخی فروشندگان یا خریداران در ارتباط با مشاورین املاک پیشنهاد شیرینی خوب می کنند یعنی اگر اینکار را برای بنده انجام بدی شیرینی خوبی داری! این جمله به تنهایی یعنی من در خرید یا فروش مصمم نیستم و حالا ببینیم چه می شود. این جمله کمتر مشاور املاکی را به تلاش وا می دارد بهتر است در خرید یا فروش خوب بجای کلمه شیرینی عدد پرداختی و توان پرداخت خود را کامل و دقیق اعلام کنید در این حالت شما سریع تر نتیجه می گیرید. از بکار بردن لفظ شیرینی خودداری کنید.

    و نکته پایانی؛ برای خرید یک ملک خاص چند بنگاه در همان منطقه نروید. چرا؟ چون تماس های مکرر به مالک باعث می شود که قیمت همان ملک مورد نظر شما افزایش یابد. چرا؟ چون مالک محترم مطلع نیست که خریدار ملکش فقط یک نفر است  نه چند نفر و چون چند بنگاه معاملاتی تماس می گیرند شخص مالک احساس می کند که چند خریدار برای ملکش وجود دارد پس ناخواسته حس برتری جویی در گفتگوهای معاملاتی در بنگاه به‌خود می گیرد .

    مجدد تاکید می کنم ابتدا در فضای مجازی از انواع قیمت ها مطلع شوید سپس در چند بنگاه نمونه های بیشتری بررسی کنید و در نهایت یک یا حداکثر دو مشاور املاک امین برای مذاکره نهایی انتخاب نمایید. تاکید می کنم مشاور املاک امین انتخاب کنید نه صرف دلال ملک .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی