مدیران خودروعصر اعتبار

شرح وظایف دبیرخانه گردشگری جاده ابریشم به دولت ارائه می‌شود

عصر ساختمان- در پی مصوبه مورخ شورای عالی میراث فرهنگی، مبنی‌بر تشکیل دبیرخانه توسعه گردشگری راه ابریشم، شرح وظایف و اهداف این دبیرخانه برای تصویب به دولت ارائه می‌شود.

شرح وظایف دبیرخانه گردشگری جاده ابریشم به دولت ارائه می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از مهر، در نشست کارگروه تخصصی جاده ابریشم که صبح امروز به ریاست مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  و با حضور سید محمد بهشتی، رییس پژوهشگاه  میراث فرهنگی و گردشگری، محمدرضا پوینده، رییس هیات مدیره و مدیرعامل صندوق صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی و نمایندگان معاونت های تخصصی سازمان برگزار گردید، رحمانی موحد از ارایه پیش نویس ساختار، وظایف و اهداف دبیرخانه دایمی توسعه گردشگری راه ابریشم به هیات دولت خبر داد.

    معاون گردشگری کشور با اشاره به تصویب تشکیل دبیرخانه دایمی توسعه گردشگری راه ابریشم در سومین جلسه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور آقای دکتر جهانگیری، معاون اول محترم رییس جمهوری، گفت:  مقرر شد در راستای برنامه ریزی لازم  و هماهنگی میان دستگاه های اجرایی مرتبط و با هدف بهره گیری مناسب از فرصت تاریخی احیای راه ابریشم، دبیرخانه دایمی تشکیل و در جهت توسعه گردشگری کشور اقدام کند.

    رحمانی موحد با توجه به ابعاد ملی و بین المللی گردشگری جاده ابریشم، گفت: این برنامه در بعد ملی از حیث اشتغال زایی و افزایش درآمد، توسعه اجتماعی و اقتصادی جوامع محلی و شهرهای مسیرهای راه ابریشم، حفظ و نگهداشت آثار تاریخی و فرهنگی، حفظ و احیاء آیین‌ها و سنن فرهنگی و...، رونق گردشگری، توسعه صنایع دستی و سوغات، گفتگو و تبادل  فرهنگ‌ها و... اهمیت دارد. همچنین از حیث بین المللی در تعامل فعال با 33کشور عضو راه ابریشم، برنامه سازمان جهانی جهانگردی، افزایش گردشگران  ورودی، تسهیل سفر، ترویج و بازاریابی جهانی، بهره مندی از برند گردشگری راه ابریشم، ایفای نقش و استیفای سهم جمهوری اسلامی از برند گردشگری راه ابریشم، توسعه همکاری های بین المللی در قالب گردشگری راه ابریشم و... حائز اهمیت است.

    معاون گردشگری کشور با اشاره به ترکیب دبیرخانه دایمی راه ابریشم افزود: بنا به مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دبیرخانه با مسوولیت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و با عضویت  وزارتخانه های کشور؛ امورخارجه؛ راه و شهرسازی؛ فرهنگ و ارشاد اسسلامی؛ علوم، تحقیقات و فناوری؛ و سازمان‌های برنامه و بودجه؛ صداو سیما؛ حفاظت محیط زیست؛ و فرهنگ و ارتباطات اسلامی تشکیل می شود.

    رحمانی موحد یادآور شد: هدف اصلی دبیرخانه دائمی توسعه گردشگری راه ابریشم، ایجاد همسویی رویکرد دستگاه های اجرایی و برنامه‌های توسعه در حوزه گردشگری به سوی راه ابریشم به شمار می آید؛ همچنین زمینه سازی برای جذب سرمایه خارجی جهت توسعه صنعت گردشگری، تسهیل امور برای ورود گردشگران خارجی، بسترسازی گفتگوهای میان فرهنگی و همکاری های دو جانبه و چند جانبه بین‌المللی نیز بخش دیگری از اهداف تعیین شده شناخته می شود. 

    رحمانی موحد در خصوص کارکرد  دبیرخانه دایمی گفت:  نقش اصلی دبیرخانه برنامه ریزی، هماهنگی، پیگیری سیاست‌های دولت در گردشگری راه ابریشم، پیگیری مصوبات و پیگیری انجام تکالیف دستگاه های اجرایی در چارچوب مصوبات است.

    براساس مصوبه شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاونت میراث فرهنگی سازمان نیز موظف است ظرف مدت شش ماه مطالعات مسیرهای راه ابریشم و شهرهای مرتبط را انجام و به دبیرخانه دائمی ارائه کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو